364 پژوهشسرا توسط دولت تدبیر و امید ایجاد شد


364 پژوهشسرا توسط دولت تدبیر و امید ایجاد شد

عباس سلطانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج با اشاره به ضرورت ارتباط مدارس با این پژوهشسراها، اظهارداشت: ارتباط مستمر مدارس با پژوهشسراها موجب تقویت روحیه پژوهش گری در بین دانش آموزان می شود.وی بیان داشت: امروزه...

عباس سلطانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج با اشاره به ضرورت ارتباط مدارس با این پژوهشسراها، اظهارداشت: ارتباط مستمر مدارس با پژوهشسراها موجب تقویت روحیه پژوهش گری در بین دانش آموزان می شود.
وی بیان داشت: امروزه آموزش و پرورش به واسطه فعالیت های پژوهشی به خصوص در پژوهشسراها از یک نهاد آموزشی به نهاد تحقیقاتی و علمی - پژوهشی تبدیل شده است.
سلطانیان به ارتقای کیفی فعالیت های آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید پرداخت و یادآورشد: در این رویکرد، کیفیت یاددهی و یادگیری و تربیت دانش آموزان پژوهنده مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان شد: در راستای آشنایی دانش آموزان با روش های پژوهشی، درس تفکر و پژوهش به مجموعه دروس دانش آموزان اضافه شد تا زمینه دیدگاه فلسفی، چگونه فکرکردن، پرسش کردن و به دنبال پاسخ بودن در سطح مدارس برای آنان فراهم شود.
سلطانیان با اشاره به همکاری پارک‌های علمی فناوری و دانشگاه‌ها برای کمک به توسعه پژوهش دانش آموزی یادآورشد: این نهادها نسبت به ظرفیت پژوهشی دانش آموزان باور پیدا کردند و امروزه شاهد برگزاری تعداد قابل توجهی از نمایشگاه ها و جشنواره ها در این حوزه هستیم و حتی طرح‌های دانش آموزی در مواردی قابلیت تجاری سازی پیدا می کنند.
وی با بیان اینکه در مواردی ایده‌های برتر دانش آموزی مانند ایده‌های دانشجویی مورد حمایت مادی و علمی قرار می‌گیرند، گفت: نباید خلاقیت و کارآفرینی را به تحصیلات دانشگاهی موکول کنیم بلکه باید زمینه ایجاد فکرهای نو را در دوران ابتدایی آغاز کرده و برای پیشبرد مسیر علمی تلاش کنیم.
وی خاطرنشان کرد: افتخار می کنیم که امروز پژوهش در دورن مدارس در حال رشد است و سالانه بیش از30 هزار دانش آموز در جشنواره های پژوهشی شرکت می کنند.
وی تاکید کرد: اشاعه فرهنگ پژوهش محوری در مدارس اولین گام برای رشد و توسعه علمی کشور است که معاونت توسعه و فناوری ریاست جمهوری به این مهم توجه ویژه ای دارد لذا دانش آموزان ، خانواده ها و بخش حصوص باید از این فرصت مناسب استفاده کنند.
در مدارس کشور بیش از 14 میلیون دانش آموز تحصیل می کنند.
2819/ 6155
انتهای پیام

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...