با وجود خشکسالی؛ امسال 21 هزار تن پسته در بادغیس تولید شده است


وزارت زراعت افغانستان می‌گوید که با وجود خشک‌سالی در این کشور، کشاورزان در ولایت بادغیس توانسته‌اند که امسال 21 هزار تن پسته برداشت کنند. این وزارت گفته است که ولایت بادغیس در تولید پسته، مشهورترین ولایت افغانستان است و هر کیلو پسته بادغیس در بازارهای افغانستان بین 800 تا 1 هزار افغانی به فروش می‌رسد. با این حال خشک‌سالی در سال جاری بر میزان...

وزارت زراعت افغانستان می‌گوید که با وجود خشک‌سالی در این کشور، کشاورزان در ولایت بادغیس توانسته‌اند که امسال ۲۱ هزار تن پسته برداشت کنند.

این وزارت گفته است که ولایت بادغیس در تولید پسته، مشهورترین ولایت افغانستان است و هر کیلو پسته بادغیس در بازارهای افغانستان بین ۸۰۰ تا ۱ هزار افغانی به فروش می‌رسد.

با وجود خشکسالی؛ امسال 21 هزار تن پسته در بادغیس تولید شده است

با این حال خشک‌سالی در سال جاری بر میزان کاشت و برداشت پسته در بادغیس تاثیر منفی داشته است. طبق آمار وزارت زراعت، برداشت پسته در سال گذشته ۲۴ هزار تن بوده است.

مقامات وزارت زراعت می‌گویند که در سال‌های اخیر، ۹۸۵ هکتار زمین در بادغیس را به کاشت پسته اختصاص داده‌اند و تا پایان این سال نیز، این رقم به ۱ هزار و ۳۵ هکتار افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر عبدالتواب تائب رییس زراعت، آبیاری و مالداری بادغیس به مشکلات کاشت پسته در این ولایت اشاره کرده و خواهان توجه به آن شده است. او گفته که تامین امنیت جنگل‌ها و منابع طبیعی، کوتاه کردن دست افراد زورمند از جنگل‌های پسته، افزایش سطح آگاهی مردم در رابطه با نگهداری جنگل‌ها و منابع طبیعی و هم‌چنین معرفی سوخت بدیل برای مردم از عواملی است که می‌تواند در گسترش تولید پسته در بادغیس موثر باشد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تعطیلی بیش از 400 کارخانه در هرات/ دولت به بازار داخلی بی‌توجه است