315 واحد صنایع دستی توسط بسیج در همدان راه اندازی شد


315 واحد صنایع دستی توسط بسیج در همدان راه اندازی شد

همدان- ایرنا- مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان کرد: 315 واحد صنایع دستی از سال 95 تاکنون با حمایت بسیج سازندگی این استان راه اندازی شده است.

سرهنگ پاسدار شهرام صادقی روز دوشنبه در حاشیه چهلمین اجلاس جهانی گردشگری به ایرنا گفت: 35 میلیارد و 670 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهاردرصد برای راه اندازی این کارگاه ها پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: این میزان تسهیلات برای راه اندازی واحدهای تولید سفال، نقاشی روی سفال، سراجی، کارگاه خیاطی، قالیبافی، قلاب بافی، منبت کاری، قلم زنی، چرم، معرق کاری پرداخت شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه همدان گفت: پیش از پرداخت تسهیلات بانکی امکان و استعداد سنجی لازم صورت گرفت تا خروجی پرداخت این تسهیلات، ایجاد اشتغال باشد.
سرهنگ صادقی ادامه داد: شماری از متقاضیان تسهیلات بانکی فاقد تجربه کافی بودند بنابراین برای آنها دوره های آموزشی برگزار شده است.
وی افزود: یکهزار و 200 تن از سال 95 تاکنون در این دوره های آموزشی شرکت کردند که 98 درصد این آموزش دیدگان بانوان هستند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه همدان اضافه کرد: با توجه به مهارت یابی، استعداد سنجی و برگزاری دوره های آموزشی برای متقاضیان تسهیلات، درصد پایداری واحدها بسیار بالا بوده و به بیش از 92 درصد رسیده است.
سرهنگ صادقی گفت: فعالان حوزه صنایع دستی در شهرستان های همدان، بهار، ملایر و تویسرکان بیشترین سهم را در دریافت تسهیلات بانکی داشتند که علت آن قرار داشتن شهر جهانی سفال در بهار، فعالیت اهالی ملایر و تویسرکان در رشته منبت و شهره همدان در حوزه چرم است.
وی اظهار داشت: هر چند استان همدان در حوزه کشاورزی پیشتاز است اما با توجه به کم آبی و خشکسالی می توان با حمایت حوزه صنایع دستی و گردشگری جبران ایجاد اشتغال و رونق تولید را کرد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه همدان افزود: فعال کرذن حوزه صنایع دستی و گردشگری رونق بخش زیادی از مشاغل خدمات رسان در حوزه پوشاک و سفال را در پی دارد.
سرهنگ صادقی تاکید کرد: به طور حتم حوزه گردشگری و صنایع دستی و خدماتی جایگزین مناسبی برای فالیت های اشتغالزا در استان است.
چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) با حضور 80 عضو این اجلاس از 30 کشور جهان، از امروز 21 آبان به میزبانی همدان آغاز شد.
7526/2090


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیسی واسه طرفداران پیروزی