خداآفرین رتبه اول استانی در صدور کارت ملی هوشمند دارد


خداآفرین رتبه اول استانی در صدور کارت ملی هوشمند دارد

تبریز - ایرنا - معاون فرماندار خداآفرین گفت: از ابتدای اجرای طرح صدور کارت ملی هوشمند تاکنون در این شهرستان از بین 24 هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت در مجموع برای 18هزار و 113نفر معادل 86 درصد کارت ملی هوشمند صادر شده است.

به گزارش ایرنا، رحمان فلاح روز سه شنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی خداآفرین با تقدیر از عملکرد ثبت احوال شهرستان در صدور کارت ملی هوشمند، اظهار داشت: رصد آمار و نیازسنجی منطقه در مسائل مختلف به ویژه در وقایع چهارگانه، اصلی ترین وظیفه دستگاه هاست و باید با تعامل دستگاه ها و بخشداران ثبت دقیق آمار اقدام شود.
وی با ابراز نگرانی از سن پایین ازدواج دختران و آمار طلاق در شهرستان گفت: در هفت ماهه سال جاری 230 مورد ازدواج و 32مورد طلاق ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 24مورد کاهش و 9مورد افزایش نشان می دهد و این شهرستان در ثبت ازدواج رتبه 18 و در طلاق رتبه 16استان را دارد.
فلاح با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج در خداآفرین در بین مردان 29.7 و در بانوان 23.3 درصد است، گفت: 38 مورد از ازدواج های ثبت شده سال جاری در بین دختران زیر 15سال است.
وی با اعلام اینکه در این شهرستان از هر هفت ازدواج یک مورد به طلاق منجر می شود، ازدواج های زیر 15سال و طلاق را معضل گریبانگیر شهرستان نام برد که در راستای مقابله با آن برگزاری کارگاه های آموزشی و آگاه سازی خانواده ها به ویژه در مناطق آسیب پذیر ضرورت دارد.
فلاح همچنین درخصوص آمار ولادت و فوت شهرستان گفت: در هفت ماه گذشته 249مورد ولادت ثبت شده که از این تعداد 133مورد نوزاد پسر و 116مورد دختر بوده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 31 مورد کاهش دارد.
وی افزود: در آمار فوتی نیز 127 واقعه شامل 70 مورد مرد و 57 مورد زن در هفت ماهه امسال ثبت شده که آمار فوتی سال گذشته در مجموع 189نفر بود.
شهرستان خداآفرین با جمعیتی در حدود 35 هزار نفر در 230 کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع است.
6132/7468/518




کابوس بازی