نیازها و اولویت‌های جامعه در هنگام وقف مدنظر قرار گیرد


نیازها و اولویت‌های جامعه در هنگام وقف مدنظر قرار گیرد

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: در هنگام وقف باید به نیازها و اولویت‌های جامعه نیز توجه داشته باشیم و در این راستا وقف کنیم.

نیازها و اولویت‌های جامعه در هنگام وقف مدنظر قرار گیرد
به گزارش فانوس، حجت‌الاسلام حسن منتظری با اشاره به اینکه وقف صدقه جاریه است، اظهار کرد: وقف موضوعی است که در تمامی ادیان الهی و غیرالهی و تاریخ بشر جریان داشته است.بعد از ظهور اسلام در شبه جزیره عربستان، مسئله وقف گسترش زیادی پیدا کرد و رسول اکرم(ص) نیز آن را بیشتر توسعه دادند. در قرآن کریم کلمه وقف نیامده اما در تفاسیر و تعابیر مختلفی به این موضوع و ثواب عظیم آن اشاره شده است. بیش از 75 بار در قرآن کریم به کلمه انفاق، باقیات و صالحات و خیر و نیکی اشاره شده است که براساس آیات قرآن کریم، انفاق هم به صورت آشکارا و هم پنهانی از اجر و پاداش اخروی بسیار زیادی برخوردار است.

حجت الاسلام منتظری با تاکید بر اینکه اگر حیات جاودانه را می‌خواهیم باید به وصیت‌های قرآنی عمل کنیم، اظهار کرد: ثواب برخی از انفاق‌ها و کارهای خیر 100 برابر و حتی تا 700 برابر خواهد شد.در هنگام وقف باید به نیازها و اولویت‌های جامعه نیز توجه داشته باشیم و در این راستا وقف کنیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ذکر کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موقوفه‌های بسیاری در شُرف از بین رفتن بودند که خوشبختانه احیاء شدند و امروز در مسیر نیت واقف از آنها استفاده می‌شود. در حوزه‌های سلامت و درمان، ازدواج جوانان و مسایل آموزشی هم نیاز هست وقف داشته باشیم و وقف ما فقط در حوزه مساجد نباشد.

حجت‌الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: در استان کردستان موقوفات زیادی وجود دارد که نشان دهنده اهتمام مردم این استان به امور دینی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...