مسئولان ظرفیت های اقتصادی مناطق مختلف را اطلاع رسانی کنند


مسئولان ظرفیت های اقتصادی مناطق مختلف را اطلاع رسانی کنند

تهران – ایرنا – سرپرست استانداری تهران با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت های داخلی در تحقق اقتصاد مقاومتی از مسئولان استان تهران خواست تا قابلیت های اقتصادی مناطق مختلف را اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا ، شکرالله حسن بیگی روز سه شنبه در آئین افتتاح دومین نمایشگاه گل و گیاه پاکدشت که در پردیس ابوریحان این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شهرستان های استان تهران از ظرفیت های تخصصی و ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند که در صورت اطلاع رسانی صحیح این ظرفیت ها ، می توان شاهد رشد اقتصادی این مناطق بود.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه بزرگ گل و گیاه استان تهران در شهرستان پاکدشت گفت: یکی از راه های تحقق اقتصاد ، ظرفیت سازی و استفاده از قابلیت های موجود در منطقه است که این مهم در شهرستان پاکدشت به عنوان قطب تولید گل شاخه بریده استان تهران محقق شده است.
حسن بیگی با اشاره به برگزاری هفته های فرهنگی در مناطق مختلف استان تهران گفت: هفته های فرهنگی شهرستان های استان تهران با هدف معرفی ظرفیت های مناطق در حوزه های مختلف اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری صورت می گیرد که این موضوع در پاکدشت با برپایی نمایشگاه گل و گیاه به عنوان زیر ساخت توسعه اقتصادی شهرستان همراه شده است.
وی افزود: همزمانی آغاز هفته فرهنگی شهرستان پاکدشت با افتتاح نمایشگاه گل و گیاه و هفته کتاب جمهوری اسلامی فرصت مغتنمی را در اختیار مسئولان شهرستان قرار می دهد تا فرهنگ غنی این منطقه را ترویج و توسعه دهند.
سرپرست استانداری تهران اظهارداشت: برپایی چنین نمایشگاه هایی باید با همکاری سازمان های مردم نهاد ، تشکل ها و گروه های تخصصی صورت گرفته و برای توسعه اقتصاد کشاورزی منطقه از نظر متخصصان امر نیز استفاده شود.
حسن بیگری انتخاب بازار هدف را به عنوان اولویت سرمایه گذاران شهرستان پاکدشت در تولید گل و گیاه اعلام کرد.
وی گفت: صادرات فقط انتخاب اولیه مشتری نیست بلکه در این امر باید در طول زمان به سلیقه خریداران توجه نموده و با به روز کردن تولیدات، مشتریان خارجی را در بازار رقابت حفظ کرد.
وی با اشاره به لزوم راه اندازی پایانه صادراتی و نمایشگاه دائمی گل و گیاه در پاکدشت از تولید کنندگان این حوزه خواست تا در بسته بندی محصولات خود دقت کنند.
سرپرست استانداری تهران با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت: درایت امام در نامگذاری این ایام به نام هفته وحدت باعث شد تا بسیاری از توطئه های دشمنان اسلام در ایجاد شکاف بین صفوف به هم فشرده مسلمانان خنثی شود.
وی تأکید کرد: امروز ایران اسلامی برای مقابله با دشمنان قسم خورده بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز دارد ، مسئولان و صاحبان تریبون از این هفته برای ایجاد همدلی و وفاق بیشتر بین آحاد مردم و مسئولان استفاده کنند.
هادی تمهیدی سرپرست فرمانداری پاکدشت نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: دومین نمایشگاه گل و گیاه پاکدشت در قالب 40 غرفه پذیرای علاقمندان گل و گیان است تا توانمندی های شهرستان در تولید گل شاخه بریده معرفی شود.
وی افزود: بیش از یک هزار هکتار گلخانه تولید گل و گیاه در شهرستان پاکدشت مستقر است که در این گلخانه ها سالانه یک میلیون عدد گل شاخه بریده تولید می شود.
تمهیدی اظهار داشت: پاکدشت در تولید گل شاخه بریده رتبه نخست استان تهران و کشور را در اختیار دارد.
سرپرست فرمانداری پاکدشت خاطرنشان کرد: با وجود آن که پاکدشت از سه شهرک صنعتی فعال و پویا و هزاران واحد صنعتی تولیدی خرد و بزرگ برخوردار است ولی پایه اقتصاد این شهرستان بر اساس کشاورزی است و با توسعه این بخش می توان شاهد جهش اقتصادی منطقه نیز بود.
وی با اشاره به آغاز هفته فرهنگی پاکدشت گفت: همزمان با این هفته ، یکصد برنامه شامل همایش پیاده روی خانوادگی، برپایی نمایشگاه گل و گیاه، برپایی نمایشگاه کتاب، همایش فرهنگ مهدویت ، جشنواره اقوام و طوایف ایران ، سمینار علمی تحکیم خانواده ، برگزاری محافل انس با قرآن ، برپایی یادواره شهدا ، برگزاری جشنواره بادبادکها، برگزاری جشنواره غذای سنتی و جشن های هفته وحدت برگزار می شود.
نمایشگاه گل و گیاه پاکدشت تا جمعه از ساعت 9 تا 18 در پردیس دانشگاهی ابوریحان پذیرای علاقه مندان به گل و گیاه است.
پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403/ هر گه که یاد روی تو کردم جوان شدم