مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه


مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران-ایرنا- حضور ظریف در نشست اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا، انتصاب میراشرفی به عنوان رییس کل گمرک ایران با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی، واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اتهام تازه آمریکا به کشورمان، رد اتهامات آمریکا درخصوص تجارت ناعادلانه از سوی چین، تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر کتابخوانی به عنوان یک جنبش اجتماعی، قتل عام 100...

**اخبار داخلی
تهران- سخنگوی وزارت امورخارجه به اتهام واهی آمریکا به کشورمان درباره نقض کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی واکنش نشان داد.
تهران-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مساله کتاب‌خوانی باید به یک جنبش اجتماعی تبدیل شود، گفت: دولت نمی‌تواندنقش اصلی را دراین زمینه داشته باشد و وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی نیز سعی دارد از طریق برگزاری جشنواره‌هایی مانند مروجان کتاب، باشگاه‌های کتابخوانی و تفاهم‌نامه‌هایی با مدرسه‌ها در این فضافرصت بیشتری را فراهم کند.
شیراز- یک مرکز عرضه سیلندرهای گاز مایع شامگاه پنجشنبه در کازرون فارس در آتش سوخت که این حادثه مصدومی به دنبال نداشت.
تهران-مدیرمسوول روزنامه اقتصاد ملی، با رد خبرسازی یکی از کانالهای مجازی معانداین اقدام را سوء استفاده از توییت شخصی برای خبررسانی کذب قلمداد کرد.
تهران– خبرگزاری آسوسیتدپرس با اشاره به فرمان منع مهاجرتی علیه ایران و چند کشور دیگر نوشت: مقامات گردشگری ایران با تغییر قوانین صدور روادید، به دنبال افزایش ورود شمار گردشگر و عقیم ساختن سیاست آمریکا علیه خود در این زمینه هستند.
همدان - وزیرجهاد کشاورزی که برای افتتاح چند طرح عمرانی و کشاورزی به استان همدان سفر کرده بود، به پاس قدردانی بر دستان کشاورز ملایری بوسه زد.
تهران - وزیرامورخارجه کشورمان گفت: چنانچه مردم ایران احساس کنند سایر شرکای برجام نمی خواهند یا نمی توانند منافع آنها را تامین کنند، انتخاب های مختلفی را در این باره دنبال خواهیم کرد.
تهران - وزیراموراقتصادی و دارایی، در حکمی مهدی میراشرفی رابه سمت معاون وزیر و رییس کل جدید گمرک جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

**اخبار خارجی

پکن-سخنگوی وزارت بازرگانی چین اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه پکن باکشورها تجارت ناعادلانه دارد و تدابیری یکجانبه برای تامین منافعش اتخاذ می کند را تکذیب کرد.
تهران - ارتش و کمیته های مردمی یمن روز پنجشنبه دو پهپاد جاسوسی عربستان سعودی را منهدم کردند.
الجزیره- عناصر گروه تروریستی «بوکوحرام» با حمله به یک پایگاه نظامی در شمال شرق نیجریه، دست کم 100 نیروی ارتش این کشور را قتل عام کردند.
دوحه –' محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی در اولین سفرخارجی خود بعد از دخالت در ربوده شدن وقتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار مخالف راهی ابوظبی شد و با همتای اماراتی خود دیدار و گفت وگو کرد.
مادرید- «سیدحسین موسویان» پژوهشگر دانشگاه پرینستون و عضو سابق گروه مذاکره کننده هسته ای در مقاله ای برای تارنمای 'میدل ایست آی' نوشت:در حالی‌ که ایران به تعهدات خود عمل می‌ کند، آمریکا بدترین واکنش ها را به ایران نشان می‌ دهد .
لندن – برغم سیاه نمایی آمریکا و متحدان شکست‌خورده‌اش درنشست روز پنجشنبه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وین درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، اکثر قریب به اتفاق کشورها ضمن محکوم کردن خروج آمریکا از برجام، پایبندی ایران به برجام را تحسین کردند.
تهران – وزارت خارجه فرانسه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که از ورود 18 شهروند سعودی به خاطر ارتباط داشتن با قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی به این کشور جلوگیری می کند.
شبک**1983**1708


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مورخ آمریکایی: نژادپرستی در آمریکا بسیار نگران‌کننده است