تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق مرزی آذربایجان غربی آغاز شد


تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق مرزی آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه– ایرنا- تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق محروم مرزی آذربایجان غربی که در نقاط صفر تا 20 کیلومتری مرزها قرار دارند، از امروز/ شنبه، سوم آذرماه/ آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش و دستور استاندار آذربایجان غربی مقرر شد تا تغذیه سالم برای دانش آموزان در ایام سال تحصیلی توزیع شود.
ابراهیم محمدی با بیان اینکه تغذیه سالم در فرایند یادگیری تاثیری مستقیم دارد، افزود: به علت اینکه آذربایجان غربی، استانی محروم بوده و اغلب روستاها در مناطق محروم قرار دارند مقرر شد تا تغذیه سالم برای دانش آموزان تهیه و بین آنان توزیع شود.
وی با بیان اینکه بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: این تغذیه سالم شامل شیر و بیسکویت و سایر خوراکی های سالم بوده و بین 64 هزار دانش آموز در 12 شهرستان و یکهزار و 400 روستا توزیع می شود.
به گزارش ایرنا در سال های قبل از سال 96 نیز دانش آموزان تمامی مدارس استان از محل اعتبارات ملی وزارت آموزش و پرورش در هفته 2 تا 3 نوبت شیر رایگان دریافت می کردند که در 2 سال اخیر این طرح دیگر اجرایی نشد.
طرح های حمایتی استانداری آذربایجان غربی از آموزش و پرورش استان شامل تجهیز مدارس، افزایش بودجه استانی این نهاد، تامین اعتبار و تحت پوشش بردن رایگان نوآموزان ساکن در 30 کیلومتری نوار مرزی داخل استان است.
آذربایجان غربی دارای 590 هزار نفر دانش آموز است که در بیش از پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند.
7125/2093



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کتاب «همیشه مربی» درباره سیره تربیتی شهید محمد عبدی چاپ شد