ایران و پاکستان بر گسترش و تحکیم روابط دو کشور تاکید کردند


ایران و پاکستان بر گسترش و تحکیم روابط دو کشور تاکید کردند

اسلام آباد - ایرنا - وزیر خارجه پاکستان و معاون سیاسی وزیر خارچه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در اسلام آباد دیدار و بر گسترش و استحکام روابط دو جانبه در زمینه های مختلف تاکید کردند.

به گزارش ایرنا وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد:عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در دهمین نشست مشورتی-سیاسی دوجانبه در سطح معاونان وزیران امور خارجه پاکستان و ایران به پاکستان سفر کرد.
در این بیانیه آمده است: ایران و پاکستان همچنان از همکاری مستحکم با یکدیگر در بخش های سیاسی، اقتصادی و منطقه ای بهره می برند.
در بیانیه وزارت خارجه پاکستان افزوده شد: عراقچی، رییس هیات ایرانی، تمایل کشورش را برای همکاری در تمامی مسائل مورد علاقه مشترک اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در دهمین دور گفت و گوهای سیاسی بین پاکستان و ایران در اسلام آباد شرکت کرد.
«تهمینه جنجوعه» قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان ریاست هیات پاکستانی در این دوره از گفت و گوهای سیاسی را بر عهده داشت.
در این نشست دو طرف به گفت و گو در زمینه طیف گسترده ای از روابط و همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف با توجه به تحولات جدید منطقه ای و جهانی پرداختند.
طرفین همچنین راهکارهای تقویت همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف با توجه به فرصت های جدید و موانع بوجود آمده از تحریم های آمریکا را مورد بررسی قرار دادند.
دو طرف با تاکید بر اهمیت همبستگی و وحدت بین امت اسلامی بر نیاز به همکاری مشترک اسلام آباد و تهران برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی پافشاری کردند.
آنان همچنین به پایان دادن درگیری ها در کشورهای مختلف اسلامی از طریق گفت و گوهای سیاسی تاکید کرده و نقش تهران و اسلام آباد را در این زمینه بررسی کردند.
شبس**آساق**6125** 1917


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...