مشکل کمبود فضای آموزشی در استان قزوین جدی است


مشکل کمبود فضای آموزشی در استان قزوین جدی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از کمبود جدی فضای آموزشی در شهر قزوین خبر داد و گفت: با ادامه روند فعلی قطعا در آینده مشکلات جدی گریبان شهر قزوین را خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان قزوین اظهار کرد: در مناطق حاشیه‌ای شهر قزوین شرایط فضاهای آموزشی وضعیت نامطلوبی ندارد اما در قزوین وضعیت به هیچ عنوان مناسب نیست.

وی افزود: امروز تنها در منطقه الموت شرقی ۵۰۰ دانش آموز حضور دارد اما ۱۷۷ فضای مازاد آموزشی وجود دارد.

رحمانی عنوان کرد: این تعداد فضای خالی در حالی است که امروز در داخل شهر قزوین با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم و در برخی محله‌ها و خیابان‌ها با کمبود جدی‌تری روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: در حالی که در محله ولایت دو هزار دانش آموز در حال تحصیل زندگی میکنند اما یک متر فضای آموزشی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: این وضعیت در محله ملاصدرا نیز اوضاع بهتری ندارد تا جایی که در این محله با ده هزار دانش آموز با کمبود فضا روبرو هستیم و متاسفانه امکان تغییر کاربری‌‌ها فضای آموزشی نیز نداریم.

وی عنوان کرد: در حالی که ساختمان‌های بزرگ، مناسب و خوب در این استان داریم، اما مشکل فضای تحصیلی برای دانش آموزان به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است.

رحمانی تاکید کرد: مهاجرت از روستا به شهر مخصوصا از مناطقی مانند الموت به قزوین نیز بر مشکلات اضافه کرده و شاهد افزایش فضای مورد نیاز دانش آموزان در شهر قزوین هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند استان قزوین در آینده نزدیک با مشکلات عدیده‌‌ای مواجه می‌‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟