بازتاب حمله تروریستی چابهار در رسانه های اسپانیا


بازتاب حمله تروریستی چابهار در رسانه های اسپانیا

مادرید- ایرنا- روزنامه ال موندو و خبرگزاری افه در گزارش های جداگانه، حمله تروریستی صبح امروز (پنجشنبه) در چابهار را بازتاب دادند .

به گزارش ایرنا ، ال موندو نوشت :شهر بندری چابهار صبح امروز پنجشنبه ، انفجار بزرگی‌ را ثبت کرد که به گفته رسانه های محلی دست کم چهار کشته و تعداد زیادی مجروح بر جا گذاشته است .
روزنامه با اشاره به اینکه عاملان این حادثه ناشناخته هستند تصریح کرد :این استان هم مرز با پاکستان از چند سال پیش از یک تنش کم شدت بین گروه های مسلح جدایی طلب بلوچ و نیروهای امنیتی ایران رنج می‌ برد .
این رسانه همچنین اشاره کرد که هدف این حمله ، یک ایستگاه پلیس بود و پس از انفجار ، صدای چندین تیراندازی شنیده شدند .
در گزارش آمده است :چابهار دارای یک بندر در حال توسعه است که برای ایران و کشورهای مجاور بسیار مهم است .اهمیت آن برای تجارت افغانستان یا هند تا حدی است که آمریکا ، ماه گذشته اعلام کرد مبادله کالا از طریق چابهار را از تحریم های خود معاف می‌ کند .
ال موندو افزود :این دومین حمله در ماه های اخیر در ایران است ، کشوری که به رغم قرار داشتن در یکی‌ از حساس و ناآرام ترین مناطق جهان، کمتر شاهد وقوع چنین حملاتی است .
خبرگزاری افه نیز در گزارش خود اشاره کرد که هدف این انفجار مقابل مقر پلیس رخ داد و پس از وقوع انفجار ، صدای تیراندازی شنیده شد .
افه ادامه داد :حملات تروریستی در داخل کشور های همسایه شرقی ایران شامل افغانستان و پاکستان به مراتب رخ می دهد ما اما در داخل ایران ، به ندرت رخ می دهد و امری غیر عادی است.
اروپام *491**1723


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

از تداوم اعتراضات ضد نتانیاهو تا گسترش همکاری ایران و سوریه