بی توجهی به جلو مهمترین علل تصادفات درونشهری آبان است


بی توجهی به جلو مهمترین علل تصادفات درونشهری آبان است

تهران- ایرنا- رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: بی توجهی به جلو و رعایت نکردن حق تقدم عامل بیش از 63 درصد تصادفات درونشهری در آبان است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس راهور، سرهنگ نادر رحمانی روز چهارشنبه افزود: تخطی از سرعت مطمئنه با حدود 9 درصد، تغییر مسیر ناگهانی 6 درصد، انحراف به چپ 4 درصد، حرکت در خلاف جهت سه درصد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با دو درصد مهمترین علل رخداد تصادفات درونشهری آبان بوده است.
به گفته وی خستگی و خواب آلودگی با پنج درصد و نقص فنی وسیله نقلیه با هفت درصد کمترین نقش را در تصادفات درون شهرها در آبان داشته‌ است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: به طور کلی بی توجهی به جلو با 37 درصد و رعایت نکردن حق تقدم با 27 درصد مهمترین علل تصادفات درونشهری امسال بوده است.
وی افزود: پس از این دو عامل، تخطی از سرعت مطمئنه با 9 درصد، تغییر مسیر ناگهانی با 6 درصد و انحراف به چپ با 4 درصد در رتبه‌های بعدی علل رخداد تصادفات در درون شهرها است.
رحمانی به عوامل شکل‌گیری تصادفات در داخل شهرها اشاره کرد و گفت: خودروهای سواری با 55 درصد، موتورسیکلت‌ها 37 درصد، وانت بارها با 5 درصد و کامیون‌ها با 2 درصد بیشترین نقش را در این خصوص داشتند و کمترین سهم متعلق به مسافربرهای عمومی با حدود یک درصد است.
اجتمام *9105 * 3063


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خطرات عمل تغییر رنگ چشم