سواحل کم عمق بندرترکمن مستعد پرورش ماهی در قفس


سواحل کم عمق بندرترکمن مستعد پرورش ماهی در قفس

گرگان - ایرنا- رییس اداره شیلات بندرترکمن سواحل کم عمق را مناسب پرورش ماهی در قفس بیان کرد و گفت: سواحل دریایی کم عمق شهرستان پتانسیل بالایی در تولید انواع آبزیان دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شیلات گلستان، خدر دردئی از آغاز ساخت یک مزرعه پرورش ماهی در قفس در بندرترکمن هم خبرداد و اظهارداشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، این مزرعه با ظرفیت تولید 250 تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل شهرستان در حال احداث است.
وی تصریح کرد: این مزرعه به مساحت 45هزار مترمربع و اشتغالزایی 15 نفر در سواحل شمال آشوراده در حال احداث بوده و در مرحله اول 6میلیارد و 500میلیون ریال تسهیلات بانکی با نرخ سود کم دریافت کرد.
به گزارش ایرنا حفظ و مدیریت ذخایر آبزیان، کاهش فشار صید و برداشت از دریا، تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد و افزایش اشتغال از جمله اهداف اجرای طرح پرورش ماهی در قفس و در آب های خزر است.
اجرای طرح پرورش ماهی در قفس به صورت آزمایشی از سال گذشته در استان گلستان آغاز و در اولین فصل بیش از 40 تن انواع ماهی برداشت شد.
به گفته رییس شیلات بندرترکمن، همچنین 9 استخر دو منظوره کشاورزی و پرورش ماهی در شهرستان به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: در راستای اجرایی نمودن طرح های اقتصاد مقاومتی و استفاده دو منظوره از آب چاه های کشاورزی، شیلات بندرترکمن چندین دوره آموزشی برای کشاورزان و سرمایه گذاری بخش خصوصی (کشاورزان با چاه آب مجوزدار) برگزار کرد.
او یکی از اهداف اجرای این طرح و برگزاری دوره های آموزشی را توسعه پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان بیان کرد و افزود: در سال جاری 24 تن ماهی در این استخرها تولید شد.
استان مرزی وشمالی گلستان در همسایگی خزر حدود 120کیلومتر نوار ساحلی دارد.
7333/1648


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


میزان عرصه های طبیعی در خلخال افزایش یافت