شکستن قلنج انگشتان

نه تنها باعث اعصاب خردی دوستان و همکارانتان می شود بلکه برای خودتان نیز خوب نیست. ماده ی خاصی – به نام مایع سینویال – به غضرف های شما کمک می کند تا راحت تر حرکت کنند. صدایی که زمان شکستن قلنج انگشتانتان می شنوید از ترکیدن حباب های کوچک موجود در این مایع است. اگر این کار را ادامه دهید احتمال اینکه دستانتان در بلند مدت متورم شود بسیار زیاد است. اما احتمال ابتلا به ارتروز را در شما افزایش نمی دهد.

جویدن ناخن ها

این کار سبب اسیب به دندان ها و پوست های اطراف ناخن شما می شود که ممکن است عفونت کند. همچنین احتمال مریض شدن در شما بیشتر است زیرا شما دستانتان که الوده به جرم است وارد دهانتان می کنید. کوتاه و مرتب نگه داشتن ناخن هایتان به جلوگیری از این کار کمک می کند..اگر این کار از استرس شما نشات می گیرد با ورزش و تمرین میتوانید ان را ترک کنید.

کم خوابی

اگر خواب شبانه شما به میزان کافی نیست، نه تنها انرژی کافی برای روز بعد را نخواهید داشت، بلکه احتمال بالا بودن فشار خون، بیماری های قلبی، دیابت و افسردگی در شما زیاد است. و ممکن است یادگیری و به یاد اوردن چیزها برایتان دشوار تر شود. برنامه خوابی را برای خود مشخص کنید و همواره با ان پیش روید و سعی کنید که ۷-۸ در روز ساعت بخوابید.

به صدای بلند گوش کردن

اگر صداهای بلند در محیط اطراف شما زیاد باشد احتمال کاهش شنوایی شما با افزایش سنتان وجود دارد. این اتفاق برای بیش از ۵۰ درصد ما پس از ۷۵ سالگی می افتد. از دست دادن شنوایی در افراد مسن بیشتر با مشکلات فکر کری و از دست دادن بافت مغز پیوند دارد. واحد اندازه گیری صدا دسی بل است – یک مکالمه ی معمولی حدود ۶۰ دسی بل است. برای حفظ سلامتتان همیشه صدا را حدود ۷۵ دسی بل نگه دارید( حدود صدای جارو برقی) و بیشتر از چند ساعت مداوم در محیط با صداهای بلند نباشید.

وب گردی قبل از خواب

نور ابی رنگ صفحه های ابزار الات الکترونیکی مثل موبایل، کامپیوتر و تلویزیون سبب اختلال در خواب می شود. برخی مطالعات نشان داده که هر گونه نور بیش از اندازه در شب می تواند منجر به سرطان( به خصوص سطان سینه و پروستات)، دیابت، اضافه وزن و مشکلات قلبی شود. قبل خواب خود را ارام کنید. اگر می خواهید چیزی بخوانید، کتابی باز کنید. اتاق خود را برای خواب بهتر تاریک و ساکت نگه دارید.

نشستن برای مدت طولانی

ما اکثرا زمان زیادی را پشت میز و صندلی می نشینیم. این امر سبب کاهش متابولیسم شده و سبب افزایش وزن شما می شود. همچنین با مشکلات قلبی رابطه دارد. اما راه حل ساده ای برای ان وجود دارد: فقط کافی است بلند شوید و دوری بزنید.حتی ۱۰ دقیقه در روز نیز می تواند کمک کننده باشد.

پرخوری کردن

اگر غذا خوردن برای شما تبدیل به عادت شود، حتی خوردن غذاهای سالم نیز سبب افزایش وزن شما خواهد شد که می تواند منجر به بیماری های قلبی، دیابت و افزایش فشار خون شود. و احتمال ابتلا به برخی از سرطان ها را افزایش می دهد. اندازه گرفتن هر سهم غذایی که می خورید و میان وعده هایی که زمان تماشای تلویزیون صرف می کنید می تواند به شما کمک کند.

تند غذا خوردن

می تواند کمتر باعث رضایت شما شود و منجر به پرخوری شما در طول روز شود. اگر شما اهسته غذا بخورید با غذای کمتر، زودتر سیر می شوید زیرا به بدنتان این فرصت را می دهید که متوجه سیر شدنش شود. همیشه سعی کنید تکه های کوچگ بردارید و زیاد بجوید.

نخ دندان نکشیدن

شما دندانهایتنا را مسواک زدید ایا همین کافی است؟ خیر. اگر می خواهید از شر همی باکتری ها خلاص شوید باید بین دندان هایتان را نیز تمیز کنید.پلاک بیش از اندازه در دهان ممکن است سبب بیماری های لثه شود که بیماری هایی از قبیل دیابت ، بیماری های قلبی و سکته را می تواند در پی خواهد داشت.