بیش از 85 درصد مساجد گچساران کانون فرهنگی و هنری دارند


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: بیش از...
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: بیش از 85 درصد از مساجد این شهرستان زیر پوشش کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، امیرحسین نوروزی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران امروز( ۲۸ آذر ) به خبرنگاران، گفت: در شهرستان گچساران ٥٨ باب مسجد وجود دارد که ٥٠ کانون فرهنگی هنری در این مکان های معنوی فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: همه این کانون ها به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شامل رایانه، میز، صندلی، دوربین، سیستم صوتی، قفسه کتاب و کتاب تجهیز شده اند.

نوروزی با بیان اینکه ٦٠ درصد از کانون های فرهنگی هنری این شهرستان در روستاها تشکیل شده اند، اضافه کرد: هم اکنون بیش از پنج هزار نفر در مناطق مختلف این شهرستان عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

این مسئول فرهنگی و هنری شهرستان گچساران تصریح کرد: اختصاص اعتبار برای اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و آموزشی از جمله حمایت های این اداره برای تقویت کانون های فرهنگی و هنری است.

وی خاطرنشان کرد: امسال یک میلیارد و ٣٥٠ میلیون ریال انواع تجهیزات سخت افزاری، نرم افزاری و سایر امکانات مورد نیاز برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان تهیه و توزیع شد.

نوروزی یادآور شد: هدف از توزیع تجهیزات سخت افزاری، نرم افزاری و سایر امکانات یاد شده بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان گچساران، افزایش کارآیی این کانون ها در زمینه انجام فعالیت های مذهبی و قرآنی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران با اشاره به اینکه بیش از ٨٨ حسینیه و مسجد در شهرستان گچساران وجود دارد، گفت: سال گذشته نیز ٤٠٠ میلیون ریال انواع تجهیزات سخت افزاری، نرم افزاری و سایر امکانات مورد نیاز برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان تهیه و توزیع شد.

پایان پیام/82
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید