بنتلی در وضعیت دشواری قرار دارد. این برند فوق لوکس در عین اینکه نمیخواهد خریداران فعلی خود را از دست دهد در تلاش است مشتریان سنتیتر را نیز به سمت خود جذب نماید.
آدریان هالمارک مدیرعامل این برند لوکس بریتانیایی به اتوموتیونیوز اروپا گفته است:
دو کلاس عمدهای که ما فعلاً در آن حضور نداریم حدود 40 درصد از ثروتمندان را تشکیل میدهد؛ و یک خودروی الکتریکی میتواند برای آنها جذابتر باشد.
بجای خرید یک بنتلی لوکس، این خریداران به دنبال محصولات پورشه و تسلا هستند. اینها را هالمارک میگوید. البته بنتلی امیدوار است با خودروی الکتریکی خود وارد میدان شده و نظر مشتریان لیبرال و پستمدرن ثروتمند را به خود جلب کند.
این مدیر ارشد خاطرنشان میسازد:
ما خودروهای تمام الکتریکی را یک فرصت رشد دیگر در بازه زمانی 5 تا 10 ساله میدانیم.
چرا بنتلی دست روی دست گذاشته است؟ خب هالمارک ادعا کرده حدود 40 درصد از مشتریان فعلی به خرید خودروی الکتریکی علاقهمند هستند اما فعلاً اوضاع به روال دیگری پیش میرود. موضوع مهمتر اینکه مدیرعامل بنتلی فکر میکند تراکم قدرت محدود مجموعه باتریهای کنونی به این معنی است که هر خودروی الکتریکی تولید شده توسط بنتلی فاقد محدود حرکتی مناسب یا ابعاد فیزیکی موردنیاز محصولات این خودروساز خواهد بود.
اما مثال نقض این اظهارات تسلا مدل X و همچنین پیکاپ جدید ریویان R1T است که محصولاتی قابلتوجه به برد مناسب هستند. با این وجود شاید بنتلی تلاش داشته باشد به محدود حرکتی حدود 650 کیلومتر برسد.
در سالهای آینده خبرهای بیشتری از محصول الکتریکی بنتلی خواهیم شنید. تا آن زمان به نظر میرسد بریتانیاییها تنها شاهد حرکت بیشتر مشتریان به سمت محصولات پورشه و تسلا خواهند بود.