ساخت 1500 واحد مسکونی در بافت فرسوده استان بوشهر کلید خورد/ بازآفرینی 250 میلیارد ریالی 270 محله ایران


ساخت 1500 واحد مسکونی در بافت فرسوده استان بوشهر کلید خورد/ بازآفرینی 250 میلیارد ریالی 270 محله ایران

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به ساخت واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور گفت: در این زمینه تسهیل‌گران 100 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ساخته می‌شود که یک‌هزار و 500 واحد آن در بافت فرسوده استان بوشهر امروز کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، عصر امروز (29 آذر) در بازدید از بافت‌های فرسوده شهر‌های بوشهر، خورموج و اهرم با قدردانی از مشارکت و همدلی مسئولان استان بوشهر در اجرای طرح بازآفرینی شهری در محلات ناکارآمد بیان کرد: مسئولان این استان برای توسعه زیرساخت‌های لازم و بازآفرینی بافت‌های فرسوده و محلات ناکارآمد با همدلی و تعامل زمینه‌های لازم را برای اجرا و تسریع این طرح فراهم کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های دارای بافت فرسوده تصریح کرد: تاکنون برای ساخت ۳۸ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده پروانه ساخت با همکاری شهرداری‌ها صادر شده که این رقم بر اساس برنامه توسعه در مدت یک سال به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی افزایش می‌یابد.

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور

عشایری روند اجرای طرح بازآفرینی در محلات هدف شهری در استان بوشهر را قابل توجه دانست و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طراحی شده برای ساخت در بافت‌های فرسوده یک‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آن در استان بوشهر ساخته می‌شود.

ساخت 1500 واحد مسکونی در بافت فرسوده استان بوشهر کلید خورد/ بازآفرینی 250 میلیارد ریالی 270 محله ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای بازآفرینی شهری در ۲۷۰ محله کشور همه باید مشارکت کنند خاطر نشان کرد: ۲۷۰۰ محله هدف در مدت ۱۰ سال بازآفرینی و احیاء می‌شود که سالانه ۱۰ درصد این محلات تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

بازآفرینی 250 میلیارد ریالی ۲۷۰ محله ایران

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیاز اعتباری اجرای طرح بازآفرینی در ۲۷۰ محله را 250 هزار میلیارد ریال دانست و گفت: از این مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی، ۷ هزار میلیارد تومان شهرداری‌ها و ۸ هزار میلیارد تومان هم دولت و صندوق توسعه ملی تامین می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان وام برای ساخت مسکن در بافت فرسوده پرداخت می‌شود افزود: در شهر‌ها برای ساخت هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان و کلان شهر‌ها ۵۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد و در صورت نیاز مابقی با همان وثیقه با سود ۱۸ درصد تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

خاطرنشان می شود: آئین بازدید از بافت‌های فرسوده شهر‌های بوشهر، خورموج و اهرم با حضور عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر، هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و فرزاد رستمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر انجام شد.

پایان پیام/518

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیوگرافی و عکسهای آمنه سادات ذبیح پور خبرنگار و همسرش