انتشار اوراق تسویه تنها به نفع دولت بوده است


انتشار اوراق تسویه تنها به نفع دولت بوده است

بجنورد - ایرنا - رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی خراسان شمالی گفت: با انتشار اوراق تسویه و تهاتر بدهی، تنها مشکل دولت حل و بدهی دستگاه های دولتی به یکدیگر تسویه می شود اما پیمانکاران از آن سودی نمی برند.

مهدی روحانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اوراق تهاتر یا همان اوراق تسویه، به صورت گلوبال در اختیار استان ها است تا دستگاه های اجرایی و پیمانکاران طلب خود را با دولت تهاتر کنند اما تاکنون پیمانکاران خراسان شمالی از این طرح استقبال خوبی نداشته اند.
وی با بیان اینکه پیمانکاران به تسویه بدهی های خود با دولت تمایل دارند، افزود: این در حالی است که در عمل شرایط و زیرساخت های لازم برای تهاتر بدهی ها فراهم نشده است.
رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی خراسان شمالی گفت: دستگاه های اجرایی باید بدهی خود را در سامانه مربوط به ثبت برسانند اما تاکنون بیشتر دستگاه ها این اقدام را انجام نداده اند.
وی با تاکید بر اینکه تهاتر بدهی ها، تنها مشکل دولت را حل می کند، گفت: اولویت برای پیمانکار، پرداخت بدهی های بازار است و پیمانکار به دنبال رسیدن به پول و نقدینگی است تا بدهی خود به بازار و سایر طلبکاران و نیز حقوق کارگران و کارکنان را بپردازد اما دولت تنها به فکر این است که بدهی دستگاه ها تهاتر شود.
روحانی مدعی شد: برخی مدیران دستگاه های اجرایی حتی به کارشناسان و ذیحسابان دستور داده اند صورت وضعیت پیمانکاران را به میزان بودجه در اختیار، رسیدگی کنند و یا اصلا رسیدگی نکنند.
رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی خراسان شمالی اظهار داشت: مدیران نمی خواهند مدرک مستدلی بابت بدهی به پیمانکاران رو شود.
پیمانکاران خراسان شمالی یکهزار و 800 میلیارد ریال از دولت مطالبه دارند که یکهزار میلیارد ریال از این رقم، مطالبه ملی و 800 میلیارد ریال مطالبه استانی است.
در خراسان شمالی بیش از 940 شرکت پیمانکاری فعالیت دارند.
7185/5132


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


اتفاق عجیب در مناطق آزاد/ واردات کالا، بدون نیاز به ثبت سفارش آزاد شد!