آیت الله هاشمی شاهرودی نقش اثرگذاری در بسط و تبیین نظام فکری اسلام داشت


آیت الله هاشمی شاهرودی جزو شاگردان برجسته شهید صدر...
آیت الله هاشمی شاهرودی جزو شاگردان برجسته شهید صدر (ره) و از ادامه دهندگان خط فکری او در حوزه به شمار می رفت، نقش اثرگذاری در بسط و تبیین نظام فکری اسلام داشت و در مسائل کلیدی و مبتلابه مانند اقتصاد اسلامی محل مراجعه جویندگان اندیشه ناب اسلامی بود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: در پی درگذشت آیت الله «سید محمود هاشمی شاهرودی»، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیرخانه کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی پیام تسلیتی را صادر کرد که به شرح زیر است:

خبر ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی که جدای از خدمت مؤثر به نظام مقدس جمهوری اسلامی در مناصب مهم، از فقهای زبده و طراز اول و از علمای روشنفکر حوزه علمیه محسوب می شد، خبری تلخ و متأثر کننده است. ایشان که جزو شاگردان برجسته شهید صدر (ره) و یکی از ادامه دهندگان خط فکری او در حوزه به شمار می رفت، نقش اثرگذاری در بسط و تبیین نظام فکری اسلام بر عهده داشت و در مسائل کلیدی و مبتلابه مانند اقتصاد اسلامی محل مراجعه جویندگان اندیشه ناب و مترقی اسلام بود. دبیرخانه کنگره بین المللی علوم انسانیِ اسلامی، ضمن عرض تسلیت به بیت مکرم آن فقید سعید و همچنین جامعه علمی، علوّ درجات آن عالم ارجمند را از خدای متعال مسألت دارد. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی علوم انسانیِ اسلامی

۴ دی ماه ۱۳۹۷

گفتنی است، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی دوشنبه شب پس از مدت ها تحمل بیماری، دار فانی را وداع گفت.

پایان پیام/9
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته