رفسنجان ظرفیت پایتختی کتاب ایران را دارد


رفسنجان ظرفیت پایتختی کتاب ایران را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تأکید کرد: با وجود جایگاهی که شهرستان رفسنجان در زمینه کتاب دارد از جمله قدیمی‌ترین کتابفروشی ها، وجود نویسندگان و فرهیختگان شاخص، ناشرین فعال و بیش از 20 کتابخانه، بنابراین ظرفیت پایتختی کتاب ایران برای این شهرستان وجود دارد.

کد خبر: 87857 ۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۰۹:۵۰:۰۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تأکید کرد: با وجود جایگاهی که شهرستان رفسنجان در زمینه کتاب دارد از جمله قدیمی‌ترین کتابفروشی ها، وجود نویسندگان و فرهیختگان شاخص، ناشرین فعال و بیش از ۲۰ کتابخانه، بنابراین ظرفیت پایتختی کتاب ایران برای این شهرستان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر ، محمدرضا علیزاده در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کتاب مس با قدردانی از مجموعه مس سرچشمه برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی هنری در سطح استان اظهار کرد: با نگاه مثبت مدیران مجموعه مس رویدادهای فرهنگی هنری زیادی در رفسنجان و استان رقم خورده است و باید قدردان آنها باشیم.

وی افزود: این موضوع برخواسته از نگاه فرهنگی مدیران مس می باشد و باعث شده این اتفاقات خوب رخ دهد و چرخ حمایتی مجموعه مس سرچشمه صرفا حوزه فرهنگی نبوده و عرصه های اجتماعی و ورزشی را نیز دربرگرفته است.

وی بیان کرد: در این برهه زمانی که مشکلات اقتصادی سایه انداخته حوزه فرهنگ و هنر بیشترین آسیب را می‌بیند، پرداختن به حوزه فرهنگ در این برهه نگاه ویژه ای لازم دارد که ارزشمند است بنابراین بخش غیردولتی در کنار بخش دولتی می‌تواند تنگناها را برطرف کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به ویژگی‌های رفسنجان به لحاظ کتاب و کتابخوانی آن را خاص دانست و یادآور شد: سال گذشته مطالعاتی در این شهرستان در زمینه سرانه مطالعه و کتابخوانی صورت گرفته و رفسنجان از نظر سرانه مطالعه و کتابخوانی در استان جایگاه ویژه ای دارد.

علیزاده تصریح کرد: با وجود جایگاهی که شهرستان رفسنجان به لحاظ کتاب و کتابخوانی دارد از جمله وجود قدیمی‌ترین کتابفروشی ها، وجود نویسندگان و فرهیختگان شاخص، ناشرین فعال و بیش از ۲۰ کتابخانه، لذا رفسنجان ظرفیت پایتختی کتاب ایران را دارد.

وی عنوان کرد: امیدوارم برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در رفسنجان که تداوم داشته است ادامه یابد و به جریان بزرگ فرهنگی در شهرستان بیانجامد، همچنین به ارتقاء سطح مطالعه در شهرستان کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه از سرانه مطالعه در کشور رضایتمند نیستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم سرانه مطالعه با برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی افزایش یابد چرا که اگر ما می خواهیم جامعه کتابخوان داشته باشیم قطعا با برنامه ریزی در حوزه کتابخوانی در سنین کودکی و نوجوانی میسر است.

علیزاده عنوان کرد: در سال ۹۵ شهر رفسنجان در پروسه‌های پایتختی کتاب ایران را از بین 100 شهر در کشور تا مراحل نهایی طی کرده و لازم است در رفسنجان بحث پایتختی کتاب ایران موضوع جدی گرفته شود تا عنوان پایتختی کتاب ایران را از آن خود کند.

وی بر گسترش باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در رفسنجان تأکید کرد و گفت: با توجه به اهمیتی که کتابخوانی در سنین کودکی و نوجوانی دارد این باشگاه‌ها راه اندازی شده و باید این باشگاه‌ها در اقصی نقاط شهر و استان تکثیر شود.

ایسنا

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟