کلاهبردار 900میلیونی سایبری در کرمان دستگیر شد /افزایش 46 درصدی جرایم سایبری در استان/کلاهبرداری از طریق سایتهای دیوار و شیپور


کلاهبردار 900میلیونی سایبری در کرمان دستگیر شد /افزایش 46 درصدی جرایم سایبری در استان/کلاهبرداری از طریق سایتهای دیوار و شیپور

رییس پلیس فتای استان کرمان از دستگیری فردی با وعده دادن وام 900میلیونی به یک شهروند در فضای مجازی خبر داد.

کد خبر: 87862 ۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۱۰:۳۰:۳۱

رییس پلیس فتای استان:

رییس پلیس فتای استان کرمان از دستگیری فردی با وعده دادن وام ۹۰۰میلیونی به یک شهروند در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر ، سرهنگ امین یادگار نژاد در نشستی خبری گفت: امسال تاکنون شاهد 46 درصد افزایش جرایم سایبری نسبت به پارسال در استان کرمان بوده ایم که خوشبختانه 95 درصد این جرایم کشف شدند و 5 درصد آن در حال پیگیری است .

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: بیشترین جرایم فضای مجازی ، برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی افراد است که در مقایسه با پارسال 4 درصد افزایش یافته است و کلاهبرداری های اینترنتی هم 7 درصد رشد نشان می دهد.

وی گفت: در یکی از شیوه های کلاهبرداری ، افراد شیاد ازطریق سایت های فروش کالا مثل دیوار و شیپور ، کالایی را با قیمت پائین معرفی می کنند و مبالغی را از مردم به عنوان بیعانه می گیرند اما کالا را برای آنها ارسال نمی کنند و یا کالایی نامرغوب را به جای جنس معرفی شده می فرستند.

سرهنگ یادگارنژاد افزود: نمونه دیگر کلاهبرداری که با سوء استفاده از غفلت و سادگی مردم نیازمند و یا با تحریک طمع برخی افراد صورت می گیرد ، ادعای دریافت تسهیلات ارزانقیمت بانکی است که کلاهبردار به بهانه هزینه های بانکی مبلغی را از طرف دریافت میکند اما دیگر از وی خبری نمی شود.

رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: در تازه ترین مورد فردی به پلیس فتا استان کرمان مراجعه کرد و گفت: با فردی در فضای مجازی آشنا شد که به او وعده اعطای یک وام 900 میلیون تومانی با بهره بسیار کم و بدون ضامن داد و از وی برای خرید سفته و استعلامات بانکی 230 میلیون تومان دریافت کرد اما دیگر از وی خبری نشد.

سرهنگ یادگارنژاد گفت: خوشبختانه با تلاش کارشناسان پلیس فتا، فرد کلاهبردار شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان کرمان از مردم خواست از پرداخت هرگونه وجه در فضای مجازی قبل از دریافت خدمات خودداری کنند و هیچ فرمی را در فضای مجازی که اطلاعات شخصی و بانکی می خواهد تکمیل نکنند.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیاتی از فیلم جدید «ارباب حلقه‌ها»