12هزار متر مربع زمین کشاورزی ورامین آزاد سازی شد


12هزار متر مربع زمین کشاورزی ورامین آزاد سازی شد

تهران – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: با تخریب 9 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در بخش های مرکزی و جواد آباد ورامین ، 12 هزار متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان آزاد سازی شد.

به گزارش ایرنا ، محمدحسین تاجیک روز پنجشنبه در حاشیه اجرای حکم قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز بخش کشاورزی ورامین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی شهرستان ورامین ممنوع و غیر قانونی است و بر اساس تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و با دستور قضایی تخریب می شود.
وی افزود: ساخت و سازهای انجام شده عمدتا به صورت دیوارکشی برای احداث باغ ویلا است و در آن مقادیر زیادی از اراضی مرغوب کشاورزی از بین رفته و به ساختمان تبدیل می شود.
تاجیک گفت: عوامل جهاد کشاورزی ورامین با شناسایی ساخت وساز غیر مجاز در روستاهای ایجدان بخش جوادآباد و احمدآباد بخش مرکزی، پس از اخذ دستور قضایی از دادگاه جوادآباد و دادستان ورامین، با حضور عوامل انتظامی نسبت به تخریب آن اقدام و اراضی کشاورزی را به حالت قبل بازگرداندند.
مدیر جهاد کشاورزی ورامین تأکید کرد: هر گونه ساخت وساز غیر مجاز صورت گرفته در اراضی کشاورزی ورامین غیر قانونی است و با اخذ دستور قضایی تخریب خواهد شد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های منابع آبی ، 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.
تهرام/7254//1348


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


265میلیارد ریال وام اشتغالزایی روستایی در البرز پرداخت شد