امروز و فردا، فرصت سوریه و ایران؛/ آسیا به 2 روز انتقامی مهم رسید


امروز و فردا، فرصت سوریه و ایران؛/ آسیا به 2 روز انتقامی مهم رسید

دیدارهای روز سوم مرحله گروهی جام ملتهای آسیا نکات جالب توجهی از جمله تلاش برخی تیم ها برای انتقام گیری از رقبا دارد.

به گزارش ورزش سه، دور سوم مرحله گروهی رقابت های جام ملتهای آسیا از دیشب آغاز شده است. امروز در گروه B تیم های استرالیا و سوریه به مصاف یکدیگر می روند و دیگر بازی هم بین اردن و فلسطین برگزار می شود.

با توجه به قطعی شدن سرگروهی اردن، بازی استرالیا و سوریه حساسیت بسیاری پیدا کرده و جنگی برای به دست آوردن رتبه دوم گروه به شمار می رود. شاگردان آرنولد با یک برد و یک باخت 3 امتیازی هستند و در سمت مقابل سوریه تنها یک امتیاز دارد؛ اما فرصت بازی رو در رو با استرالیا به آنها این فرصت را می دهد که با کسب یک برد، به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله بعد شوند. این در حالی است که کانگورو ها برای صعود به یک تساوی نیاز دارند.

امروز و فردا، فرصت سوریه و ایران؛/ آسیا به 2 روز انتقامی مهم رسید

حساسیت های جدولی این بازی اما تنها نکته ویژه آن نیست. دیدار امروز به نوعی حکم یک انتقام هم برای تیم ملی سوریه دارد. شاگردان فجر ابراهیم به دنبال این هستند که با غلبه بر استرالیا، انتقام بازی پلی آف جام جهانی 2018 را نیز بگیرند. در دور مقدماتی جام جهانی 2018 تیم ملی سوریه به عنوان یک شگفتی ظاهر شد و پس از ایران و کره جنوبی در گروه خود مقام سوم را به دست آورد. بعد از این دور، سوریه به مصاف تیم سوم گروه مقابل یعنی استرالیا رفت تا نماینده قاره کهن برای مقابله با هندوراس مشخص شود.

این جدال برخلاف آنچه تصور می شد، چندان برای استرالیا راحت نبود و این تیم به سختی با نتیجه 3 بر 2 در مجموع توانست از سد شگفتی ساز آسیا عبور کند. سوریه ای ها حتی در دقایق پایانی بازی برگشت یک ضربه ایستگاهی را به تیر دروازه حریف زدند که اگر آن توپ گل می شد، سرنوشت تیم های حاضر در جام جهانی روسیه هم تغییر می کرد. حالا امروز تیم سوریه نیاز به یک برد برابر استرالیا دارد تا بتواند در جام ملتهای امارات باقی بماند و تلاش برای گرفتن انتقام آن پلی آف انگیزه این تیم را افزایش خواهد داد.

امروز و فردا، فرصت سوریه و ایران؛/ آسیا به 2 روز انتقامی مهم رسید

در دیگر گروه های جام ملتها هم نبردهای مهمی در دو روز آینده برگزار می شود تا رده بندی نهایی هر گروه و تیم های صعود کننده به مرحله حذفی مشخص شوند. یکی از این بازی ها که مثل دیدار استرالیا و سوریه چاشنی انتقامی دارد، بازی ایران و عراق است. این دو تیم منطقه غرب آسیا فردا شب برای تعیین صدرنشین گروه D جام ملتها به مصاف یکدیگر می روند و اولین محک جدی جام برای یکدیگر خواهند بود. در این بازی شرایط ایران بهتر است و با یک تساوی هم صدرنشینی از آن تیم کی روش خواهد شد.

اما ملی پوشان و سرمربی ایران انگیزه دوچندانی برای دیدار با عراق دارند و آن گرفتن انتقام شکست تلخ دوره گذشته مقابل این تیم است. تیم های ایران و عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا 2015 با هم روبرو شدند که این بازی جذاب و جنجالی پس از 120 دقیقه و با سپری شدن ماراتنی کم نظیر، با نتیجه 3-3 به پایان رسید. به این ترتیب جذاب ترین بازی جام شانزدهم به ضربات پنالتی کشید و سرانجام تیم عراق بود که توانست ایرانِ 10 نفره را در پنالتی ها شکست دهد و به جمع چهار تیم برتر جام راه پیدا کند.

امروز و فردا، فرصت سوریه و ایران؛/ آسیا به 2 روز انتقامی مهم رسید

ملی پوشان ایران و شخصِ کارلوس کی روش بارها اعلام کرده اند که مصمم اند ناراحتی عمیق خود را از تقابل 4 سال پیش، در این دوره و در آخرین بازی مرحله گروهی به پایان برسانند. به همین دلیل می توان گفت تیم ایران با وجود کافی بودن نتیجه تساوی برای سرگروهی اش، فردا با عزمی راسخ برای کسب یک پیروزی شیرین مقابل عراق پا به میدان می گذارد.

امروز و فردا، فرصت سوریه و ایران؛/ آسیا به 2 روز انتقامی مهم رسید


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارسا و الماسی جدید از معدن لاماسیا! (عکس)