دشمنی آمریکا با ملت ایران تمام شدنی نیست


دشمنی آمریکا با ملت ایران تمام شدنی نیست

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دشمنی آمریکا با ملت ایران تمام ناشدنی است و ریشه در نگاه لیبرالیسمی (نگاه نفع گرا) دارد و مخالف استقلال و آزادی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان گفت: دشمنی آمریکایی ها در سر دادن چند شعار علیه آنها و یا تسخیر لانه جاسوسی و یا برخی پیشرفت های ما خلاصه نمی شود بلکه دشمنی آنها عمیق و ریشه دار است.
وی با بیان اینکه دشمنی، خیانت ها و جنایت های آمریکایی ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پنهان نبوده و نیست گفت: در حال حاضر نیز کشورهای تابع آمریکایی ها نیز خالی از ظلم، خیانت و جنایت آمریکایی ها نیستند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: ریشه این دشمنی ها به نگاه لیبرالیسمی آمریکایی ها که نگاهی نفع گراست برمی گردد، نگاهی که مخالف استقلال و آزادی خواهی است.
وی بیان داشت: آمریکایی ها 800 پایگاه در کشورهای جهان دارند و این نشان دهنده این است که می خواهند با نگاه لیبرالیسم حاکم شوند و هیچ کسی حق ندارد صدایی مخالف با استکبار و لیبرالیسم سر دهد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه آمریکایی ها خوی استکباری قانون جنگل را قبول دارند گفت: آمریکایی ها دنیا را مثل یک مجموعه بی قانون فرض کرده اند.
وی تاکید کرد: دشمنی ها تمام نمی شود لذا در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و جنگ نرم فرهنگی همزمان با تحریم های اقتصادی و جنگ روانی دنبال این هستند که جمهوری اسلامی ایران را در داخل و خارج از ایران به زانوا درآورده و ایران هراسی را ترویج کنند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: امیدوارم با مقاومت، بصیرت، وحدت و همدلی در خط رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کرده و بتوانیم از این دوران سخت تاریخی به سلامت عبور کنیم.
وی در ادامه یکی از راههای مبارزه جدی با انحرافات در آزمون های مختلف را رعایت تقوای الهی دانست و گفت: آگاه باشید با رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه خداوند تبارک و تعالی راه خروج همراه با سلامت را از فتنه ها نشان می دهد.
امام جمعه کرمان به علم بی نهایت خداوند به عنوان یکی از صفات برجسته خداوند اشاره کرد و گفت: خداوند بر همه فعل و انفعالات و امورات این عالم آگاه هست و حضرت علی (ع) در توضیح علم خداوند در بخشی از نهج البلاغه فرمودند هر سر و هر مخفی کاری در محضر خداوند علنی و آشکار است و هیچ نهانی در مقابل خداوند معنا و مفهوم ندارد.
وی پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) را الگوی بشریت در اعمال و رفتار دانست و اظهار داشت: خداوند پیامبر را شاهد و گواه بر اعمال بشریت قرار داده و انسان با ظرفیت و قابلیتی که دارد می تواند به جایی برسد که در نزدیکی و قرب پیامبر اکرم (ص) قرار گیرد.
امام جمعه کرمان ضمن تسلیت رحلت مقدس کبیر تشیع حاج شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان و دهها اثر ذی قیمت دیگر گفت: آنچه موجب شهرت قمی شد قبل از کتب و علم وی، اخلاص ایشان بود که و در اینباره داستان ها و حکایات فراوانی را در کتب مربوط به زندگی و شرح حال علما نقل شده است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: نسل جوان حتما حالات حاج شیخ عباس قمی را ببینند که این مرد در چه درجه از اخلاص قرار داشت، چه کارهایی انجام داد و چقدر زحمت می کشید که به معارف دین و مردم برسد و اینکه در عمل چگونه این مهم را پیاده سازی و خود چگونه مواظبت می کرد.
وی با توجه به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب گفت: این ایام مصادف با شهادت حضرت زهرا (س) است که زندگانی اش برای هر مرد و زن مسلمانی زوایای مثبت فراوانی دارد و یکی از این زوایا جلوگیری از ترور شخصیت علی (ع) است و صداقت آن واقعه را می توان در شهادت حضرت فاطمه (س) دید.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: زاویه دیگر زندگی حضرت زهرا (س) به تصویر کشیدن مظلومیت تاریخ است در آن حد که گریه های آن حضرت نیز مورد اعتراض قرار می گرفت و حمله به بیت وی مظلومیت تاریخی را به تصویر کشید.
3029/9889


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وحید حقانیان کیست؟