رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی: استانی شدن انتخابات، موجب اقتدار مجلس می‌شود


رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی: استانی شدن انتخابات، موجب اقتدار مجلس می‌شود

ایسنا نوشت: رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی معتقد است استانی شدن انتخابات، موجب اقتدار نمایندگان و مجلس می‌شود تا نمایندگان مجلس بتوانند قوانین مورد نیاز برای حل مشکلات جامعه را با کار کارشناسی و بدون مشکل به تصویب برسانند.

محمد وحدتی هلان، با بیان این مطلب، تصریح کرد: اگر انتخابات مجلس به گونه‎ای که در طرح مجلس پیش بینی شده است، برگزار شود، مزایای زیادی خواهد داشت، هر چند ممکن است این طرح، ضررهایی نیز داشته باشد، اما منفعت‌های آن به ضررهایش می‎چربد.

وی با اشاره به مزایای طرح استانی شدن انتخابات، بیان کرد: با استانی شدن انتخابات، دغدغه‎های مردم شهرستان‌ها و روستاها برطرف می‎شود و از هر شهرستان برای نمایندگی، کاندیدا خواهیم داشت و نامزدهای انتخاباتی برای رای گرفتن از مردم تمامی مناطق، به شهرستان‌ها، روستاها، نقاط دورافتاده و محروم نیز توجه خواهند کرد.

وی افزود: در طرح استانی شدن انتخابات، نگاه‌ها دو جانبه بوده و وضعیت قبلی حفظ می‎شود، به این معنی که هر شهرستان، نماینده خود را خواهد داشت و این گونه نیست که یک نفر از استان معرفی شود تا مردم شهرستان‌ها به او رای دهند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر کاندیدا باید حد نصاب رای (۱۵ الی ۲۰ درصد) را از استان کسب کند و هر کدام از کاندیداهای شهرستان که بیشترین حد نصاب رای را از استان کسب کند، نماینده شهرستان خواهد شد. طبق این طرح، نماینده علاوه بر توسعه شهرستان و رسیدگی به روستاها و نقاط دور افتاده شهرستان، می‌تواند به مشکلات استان هم رسیدگی کرده و تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: از دیگر مزایای استانی شدن انتخابات، پای کار آمدن، چهره‎‌های شناخته شده و متعهد در سطح استان، است، با انتخاب چنین افرادی، نمایندگان، توانمندی بیشتری در مجلس خواهند داشت.

وی متذکر شد: استانی شدن انتخابات، مقدمه‌ای برای شرکت و حضور پرشور احزاب در انتخابات خواهد شد؛ بنابراین احزاب می‎توانند از ظرفیت‎هایشان برای توسعه کشور استفاده کنند.

وحدتی در پایان با اشاره به برخی معایب طرح استانی شدن انتخابات، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، رقابت نیز استانی می‌شود و برخی مشکلات مالی مثل افزایش هزینه‌ها را به دنبال دارد، مثلا نماینده باید برای بیان اهداف و برنامه‌هایش، در شهرستان‌های زیادی حضور پیدا کند.

۴۶

کد خبر 1224386

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...