صعود عذاب‌آور میزبان


صعود عذاب‌آور میزبان

امارات، میزبان جام ملت‌های آسیا یک بار دیگر در این مسابقات نتوانست نمایش راضی‌کننده‌ای داشته باشد، با این حال به زحمت از سد قرقیزستان گذشت تا به یک چهارم نهایی برسد. پس از تساوی 2-2 در وقت قانونی، احمد خلیل تازه‌وارد توانست از روی نقطه پنالتی امارات را به پیروزی برساند و حالا این تیم دراولین بازی سختش در این جام باید با استرالیا روبرو شود.

صعود عذاب‌آور میزبان---

در ورزشگاه زاید ابوظبی که نیمی از سکوها خالی بود، امارات دو بار پیش افتاد، ولی قرقیزستان گمنام به بازی برگشت و حتی اگر بازیکنان این تیم دقت بیشتری داشتند، می‌توانست با حذف میزبان شگفتی‌ساز شود.

در دقیقه 14 خمیس اسماعیل روی یک کرنر با ضربه سر دروازه قرقیزستان را باز کرد. این برتری تنها 12 دقیقه دوام داشت و میرلان مورزائف با عبور از مدافع و دروازه‌بان امارات بازی را به تساوی کشاند.

علی مبخوت، بهترین گلزن امارات در دقیقه 64 در موقعیت تک به تک قرار گرفت و مطابق انتظار این فرصت عالی را از دست نداد. به نظر می‌رسید این بار امارات برتری را حفظ کند، ولی قرقیزستان از این لحظه بازی را در اختیار گرفت و در زمان باقی‌مانده چند فرصت عالی گل داشت تا اینکه رستموف در دقیقه 92 با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند.

بازیکنان امارات برای وقت اضافه کاملا خسته به نظر می‌رسیدند، ولی کم‌تجربگی قرقیزها به میزبان کمک کرد که در دقیقه 102 به یک پنالتی برسند و احمد خلیل این فرصت را از دست نداد. قرقیزستان برای فرار از شکست یک بار دیگر دست به حمله زد، ولی این بار نتوانست گل امارات را جبران کند. بهترین فرصت این تیم در دقیقه 120 بود که مهاجم قرقیز از درون محوطه جریمه توپ را به تیر افقی کوبید.

امارات با عذاب فراوان توانست این بازی دراماتیک را با پیروزی پشت سر بگذارد، ولی نمایش ضعیف این تیم بخصوص در خط میانی و دفاع زاکرونی را برای بازی سخت با استرالیا نگران خواهد کرد.

خلاصه بازی امارات ۳ - قرقیزستان ۲ (ویدیو)

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ذوب آهن خیلی زود تسلیم شد/ گرگان، یک گام تا فتح دوباره لیگ بسکتبال