بسته خبری جام ملتها/تیم ملی در کلاس VAR


با حضور نماینده AFC در هتل تیم ملی و در جلسه‌ای با حضور بازیکنان و اعضای کادر فنی نحوه استفاده، مواقع مورد نیاز و کارکرد داوران مسابقه در موارد مورد استفاده از آن آموزش داده شد.

*صبح امروز(سه شنبه)با حضور نماینده AFC در هتل تیم ملی و در جلسه‌ای با حضور بازیکنان و اعضای کادر فنی نحوه استفاده، مواقع مورد نیاز و کارکرد داوران مسابقه در موارد مورد استفاده از VAR آموزش داده شد. نکته جالب اینکه بازیکنان ایران با توجه به حضور در جام جهانی 2018 کاملا به سیستم کمک داور ویدئویی آشنایی داشتند.

*بازیکنان تیم ملی برخلاف اغلب شب‌های حاضر در مسابقات، شام دوشنبه شب خود را در شهر ابوظبی، بیرون از هتل صرف کردند. البته ذکر این نکته هم ضروری به نظر می‌رسد که این اقدام آنها با تایید سرمربی تیم ملی انجام گرفت و رستورانی که ملی‌پوشان در آن به صرف شام پرداختند جایی در نزدیکی هتل محل اقامت آنها قرار داشت.

*بنا به ادعای شبکه الکاس قرار است قضاوت بازی حساس ایران با چین که پنجشنبه شب در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی برگزار می شود را عبدالرحمان الجاسم قطری به همراه دو کمک داور از این کشور برعهده داشته باشد. همچنین برای بازی ژاپن با ویتنام نیز محمد عبدا.. اماراتی و کمک هایش انتخاب و معرفی شده اند.

* علی مبخوت با گلزنی مقابل قرقیزستان تعداد گل‌های خود را به عدد 8 رساند تا در کنار یونس محمود عراقی و جاسم هویدی کویتی که با 8 گل زده که بهترین گلزنان عرب جام ملت ها بودند، این عنوان را به خود اختصاص دهند.مبخوت با امارات همچنان در جام حضور دارد و در صورت گلزنی در دیدار بعدی برابر استرالیا و یا مراحل بالاتر می تواند به تنهایی عنوان بهترین گلزن عرب مسابقات را به خود اختصاص دهد.

* خالد عیسی دروازه بان تیم ملی امارات که مقابل قرقیزستان دو گل خورد اما نمایش خوبی ارائه داد در پایان مسابقه به سمت تماشاگران رفت و هدایای جالبی را به آنها داد.این دروازه بان پیراهن خود در این مسابقه را به یک هوادار و دستکش هایش را به هوادار دیگر اماراتی هدیه کرد تا آنها از این برد خاطره شیرینی در ذهنشان ثبت شود.

* ساعاتی قبل از بازی عراق قطر رسانه‌های عراقی اعلام کردند یک مدیر برنامه قطری در محل اردوی تیم عراق حضور پیدا کرده و ضمن گفت و گو با بازیکنان به آنها اعلام کرده که می تواند بازیکنان تیم ملی عراق را به کشور قطر و یا کشورهای اروپایی ترانسفر کند.مهند علی پدیده عراقی‌ها یکی از ای بازیکنان بوده است.مسوولان تیم عراق به شدت از این موضوع ناراحت شده و این اقدام را روشی نادرست برای بر هم زدن تمرکز ملی پوشان عراق از سوی قطری‌ها می دانند و اعلام کردند قصد دارند شکایت کنند.مدیران تیم عراق از مسوولان هتل درخواست کردند تا این فرد از هتل اخراج شود و همچنین بعد از این اتفاق مقرر شد تا حاضران در محل اردو و هتل عراق، با مسوولان این تیم هماهنگ شوند و افراد تایید نشده اجازه حضور در اردو را نخواهند داشت.

*کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از طریق حساب کاربری رسمی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 در توئیتر و در یک نظرسنجی از کاربران خواست بهترین پنالتی‌گیر جام هفدهم را از بین دو دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران و تیم ملی عربستان انتخاب کنند.نام علیرضا بیرانوند و محمد العویس، دروازه‌بان عربستان در این نظرسنجی قرار گرفت.در این نظرسنجی 178 هزار و 955 رأی به ثبت رسید که در نهایت دروازه‌بان عربستان با کسب 53 درصد آرا عنوان پنالتی‌گیر برتر این نظرسنجی را به خود اختصاص داد و بیرانوند نیز 47 درصد آرا را از آن خود کرد.

*تیم ملی عربستان به علت تخلف در بازی دادن حمدان الشمرانی هافبک 22 ساله باشگاه الفیصلی در انتظار محرومیت سنگینی است.این جریمه در نظر گرفته شده به این دلیل اعمال می شود که حمدان الشمرانی بازیکن ملی پوش تیم ملی عربستان در مسابقات زیر 23 سال های آسیا که در کشور چین برگزار می شد به خاطر گرفتن کارت قرمز در آخرین دیدار آن تورنمنت طبق قانون کنفدارسیون نمی توانست درلیست دیداراول عربستان در جام ملت های آسیا حضور داشته باشد. به احتمال زیاد مسابقات جام ملت های آسیا در دوره بعدی را با سه امتیاز منفی آغاز خواهد کرد یا این بازیکن را از حضور در جام ملت های آسیا محروم خواهند کرد.

3-670


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هری کین، بدشانس‌ترین بازیکن این فصل اروپا/ سه جام از دست داد، چهارمی هم در راه است