95 درصد برنامه اقتصاد مقاومتی در توسعه گلخانه ها تحقق یافته است


سالم پور با اشاره به تحقق 95درصدی برنامه اقتصاد...
سالم پور با اشاره به تحقق 95درصدی برنامه اقتصاد مقاومتی در توسعه گلخانه ها گفت: تا پایان آذرماه، یک هزار و 959 هکتار توسعه گلخانه داشتیم که امیدواریم تا پایان سال جاری 100 درصد برنامه ها تحقق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «داریوش سالم پور» امروز (سه شنبه 2 بهمن) در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه گل و گیاه، گیاهان دارویی و تجهیزات گلخانه ای با بیان این که سه حوزه گلخانه های کوچک مقیاس، بزرگ مقیاس و سایبان ها در دستور کار قرار دارد، گفت: در زمینه تسهیل گیری صدور مجوزها و فرآیند اخذ تسهیلات در این سه حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته و مورد استقبال متاقضیان و سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار گرفت.

معاون طرح توسعه گلخانه های کشور افزود: در برنامه 10 ساله اقتصاد مقاومتی در سطح ملی، توسعه گلخانه ها از سطح فعلی 12 هزار هکتار به 60 هزار هکتار در دستور کار قرار گرفته و این امر الزامات و پشتیبان هایی نیاز دارد، از این رو آموزش، تسهیلات، زیر ساختهای حمل ونقل و پایانه های صادراتی را پیگیری می کنیم.

وی تأکید کرد: در تامین مواد اولیه بخش اعظمی از سازه و تجهیزات گلخانه در داخل کشور تولید می شود و ما از واردات بی نیاز هستیم، حتی مواد اولیه گلخانه مثل لوله های گالوانیزه، پوشش های پلاستیکی، دستگاه اتصالات و حتی دانش فنی را صادر می کنیم.

سالم پور با اشاره به تحقق 95 درصدی برنامه اقتصاد مقاومتی در توسعه گلخانه ها بیان کرد: تا پایان آذرماه، یک هزار و 959 هکتار توسعه گلخانه داشتیم که امیدواریم تا پایان سال جاری یکصد درصد برنامه ها تحقق پیدا کند.

پایان پیام/588