ایمنی متروسواران، خط قرمز مدیریت شهری


ایمنی متروسواران، خط قرمز مدیریت شهری

شهردار مشهد در بازدید از خط ٢ قطارشهری بر لزوم رفع نواقص موجود در مسیر این پروژه تأکید کرد


شهرآرا آنلاین - سارا رنگیان - خط ٢ قطار شهری که کلنگ احداث آن از سال‌٨٧ به زمین خورده، از آن دست پروژه‌هایی است که شاید از سر مسامحه و پیش از اینکه مباحث ایمنی آن کامل شود در دوره گذشته شهرداری به بهره‌برداری رسید، تا جایی که حالا مدیریت شهری جدید به طور جد به دنبال رفع نواقص بخش‌های بهره‌برداری شده این پروژه است. شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران ارشد حوزه حمل و نقل شهرداری روز گذشته سری به خط ٢ مترو زدند تا از نزدیک روند خدمات‌رسانی و اجرای بخش باقی‌مانده کار این طرح را از نزدیک مشاهده و بررسی کنند.

﷯ ایمنی مسافران خط قرمز مدیریت شهری

تا امروز ٩ ایستگاه از ١٣ایستگاه خط ٢ قطار شهری مشهد به بهره‌برداری رسیده و قرار است تا خرداد ٩٨ بخش دیگری از این خط به بهره‌برداری برسد. در این راستا و طبق تأکید شهردار مشهد برای اینکه در تأمین تجهیزات دچار مشکل نشویم باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تا پایان سال تجهیزات مورد نیاز یا وارد مشهد شده باشد و یا به گمرک برسد. همچنین باید جلسات هماهنگی میان شرکت بهره‌برداری و شرکت قطارشهری برگزار و بررسی شود چه مشکلاتی بر سر راه بهره‌برداری بخش‌های در حال اجرای خط ٢ قرار دارد تا این موارد در زمان باقی‌مانده، برطرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در این بازدید صبحگاهی گفت که چند نکته اصلی در راستای رفع نواقص و افزایش سطح ایمنی بخش‌های بهره‌برداری شده از خط ٢ قطارشهری از جمله تکمیل سیستم‌های تهویه و آتش‌نشانی و تجهیزاتی که منجر به سرعت بیشتر خدمات‌دهی قطارها و ایمنی مسافران باشد مورد تاکید ما و شورای شهر بوده است. بر این اساس تکمیل و رفع نواقص مذکور باید در دستور کار قرار بگیرد و تا پایان سال به اتمام برسد.

کلائی در ادامه با تأکید بر اینکه ٢نکته مهم در خط یک و ٢ قطارشهری برای ما اهمیت دارد و جزو خطوط قرمز است، گفت که مسافران در استفاده از قطارشهری باید از ایمنی کامل برخوردار باشند و اگر اتفاقی هم افتاد این موارد باید قابل مدیریت باشد. همچنین توجه به موضوع پدافند غیرعامل و رعایت استانداردهای آن از دیگر موضوعاتی است که باید جدی گرفته شود.

﷯ ٢۵ اسفند، رفع ٩۵ درصد از نواقص خط٢

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد هم که دوهفته‌ای از انتصابش می‌گذرد، در این بازدید به دغدغه‌های مدیریت شهری برای رفع نواقص موجود در مسیری که در خط٢ بهره‌برداری شده، اشاره کرد و گفت که به این منظور بازدیدهای دوره‌ای را با حضور شهردار و اعضای شورای شهر در نظر گرفتیم که بازدید امروز نیز یکی از همین بازدیدهاست.

طبق اعلام خلیل‌ا... کاظمی، خط٢ قطار شهری مشهد برای رفع نواقص موجود و تأمین تجهیزات نیازمند منابع مالی بوده که با پیگیری تأمین منابع مالی انجام شده است.

او در ادامه به مذاکرات انجام شده با مسئولان گمرک کشور، اشاره کرد و گفت که برای رفع نواقص در چهارچوب زمان‌بندی شده جلسات زیادی را با مسئولان گمرک برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم تجهیزات خریداری شده را هرچه سریع‌تر وارد مشهد کرده و نواقص موجود را تا پایان سال تکمیل و رفع کنیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد هم در این بازدید گفت که براساس بررسی‌ها، بیش از ٩۵درصد نواقص خط ٢ قطارشهری مشهد تا روزهای پایانی اسفند برطرف خواهد شد.

مجتبی بهاروند با تأکید بر اینکه نظارت بر فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری یکی از وظایف شورای شهر محسوب می‌شود، اضافه کرد: ایمنی و امنیت شهروندان در قطار شهری یکی از نکات مورد توجه و اولویت‌های شورای پنجم شهر مشهد است. روزانه حدود ١٧٠ هزار نفر از شهروندان از خطوط ١ و ٢ قطارشهری استفاده می‌کنند و به همین دلیل تأمین امنیت و سلامت آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

طبق اعلام بهاروند در بازدیدهای پیشین نواقص موجود احصا و به شکل رسمی اعلام شد و در همین راستا هم گام‌های عملی بسیار خوبی برای حل مشکلات و نقص‌های اساسی برداشته شده و نواقص دیگر نیز در حال رفع شدن است.

او همچنین در ادامه صحبت‌های خود گفت که خوشبختانه عملیات اجرایی خط ٢ برخلاف مشکلات ناشی از تحریم با قوت در حال انجام است و در بهار ٩٨ شاهد بهره‌برداری از ایستگاه شهیدکاوه خواهیم بود.

۵ نکته درباره مسیر بهره‌برداری شده خط ٢ قطارشهری مشهد از جمله تکمیل تهویه سیستم‌های آتش‌نشانی و تجهیزاتی که منجر به سرعت بیشتر خدمات‌دهی قطارها و ایمنی مسافران خواهد شد، مورد تأکید شهردار و شورای شهر است که با انجام این موارد تا ٢۵ اسفند امسال، ایمنی خط ٢ به ١٠٠درصد خواهد رسید.

اما از سوی دیگر داستان همیشگی تأمین اعتبار سد بزرگی در راه احداث مترو مشهد به حساب می‌آید، چرا که طبق اعلام مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد، با وجود تلاش فراوان مدیران شهری برای تأمین اعتبار این پروژه، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های این بخش دیده می‌شود.

﷯کیانوش کیامرز، در ادامه گفت که با وجود تلاش‌های فراوان برای تأمین اعتبار، حالا به دلیل تحریم‌ها در انتقال پول به چین و شرکت‌های اروپایی دچار مشکل شدیم که همین موضوع، معضلی برای وارد کردن تجهیزات ایستگاه‌های خط ٢ و پکیج سیگنالینگ واگن‌های باقی مانده در واگن‌سازی تهران شده است. شهردار مشهد هم بر رفع نواقص موجود در بخش‌های بهره‌برداری شده خط ٢ قطارشهری مشهد تا پایان سال تأکید دارد و حالا کیامرز هم در راستای رفع مشکلات این خط که ناشی از تحریم‌هاست ابراز امیدواری کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج