قطر - کره جنوبی: عنابی‌ها پشت دروازه تاریخ


قطر - کره جنوبی

قطر - کره جنوبی: عنابی‌ها پشت دروازه تاریخ

قطر، یکی از بهترین تیم‌های جام ملت‌های آسیا برای رسیدن به نیمه‌نهایی امروز نبرد خیلی سختی با کره جنوبی دارد و فلیکس سانچز علاوه بر پیدا کردن برنامه‌ای برای کنترل حریف باید راهی برای پر کردن جای خالی دو بازیکن کلیدی تیمش پیدا کند. در بازی پربرخورد قطر مقابل عراق، عبدالکریم حسن و عاصم مادیبو کارت زرد گرفتند تا برای این بازی محروم شوند. اولی مدافع چپی تنومند و مرد سال فوتبال آسیاست که می‌توانست جدالی جذاب با سون هیونگ مین، ستاره کره داشته باشد. مادیبو هم هافبک دفاعی پرتلاش قطر در بازی‌های قبلی بود و احتمالا سانچز از کریم بوضیاف الجزایری‌الاصل به جای او استفاده خواهد کرد.

مربی اسپانیایی قطر در نشست خبری قبل از بازی گفت: «می‌دانیم که با یک چالش بزرگ روبرو هستیم و باید برابر کره‌جنوبی به عنوان یکی از نامزدهای قهرمانی به میدان برویم. دلتنگ بازیکنان محروم خواهیم شد اما اطمینان دارم که سایر بازیکنان می‌توانند غیبت آنها را جبران کنند. به جام ملت‌های آسیا آمدیم تا توانمندی‌ خود را برای رقابت با تیم‌های بزرگ اثبات کنیم. قدم به قدم پیشروی کردیم و تلاش می‌کنیم در بازی با کره‌جنوبی نیز بهترین عملکرد را داشته باشیم. قطر به مرحله مهمی از رقابت‌ها رسیده و بازیکنانم هیچ‌گونه فشار منفی احساس نمی‌کنند.»

امید سانچز به خط حمله قطر

امید سانچز برای عبور از سد حریف قدرتمندش مثلث معز علی، اکرم عفیف و حسن هیدوس در خط حمله است. این تیم در چهار بازی قبلی یازده گل زده و گلی نخورده. معز علی که در مرحله گروهی هفت گل زد و بهترین گلزن مسابقات است، مقابل عراق نتوانست گلی بزند، ولی قطری‌ها امیدوارند امروز دوباره راه دروازه را پیدا کند.

قطر تا به حال به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا نرسیده و عفیف در نشست خبری گفت که آنها تلاش می‌کنند با شکست کره تاریخ‌ساز شوند: «برابر تیم قدرتمندی قرار می‌گیریم که بازیکنانش در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. برای این بازی هیجان و اعتماد به نفس کافی داریم. امیدواریم با رسیدن به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا تاریخ جدیدی برای فوتبال قطر به ثبت رسانیم. به هواداران وعده پیروزی در بازی مقابل کره را می‌دهیم. آنها اینجا نیستند، ولی از راه دور با پیام‌های‌شان از ما حمایت می‌کنند. ما می‌خواهیم جام قهرمانی آسیا را به دوحه ببریم.»

کره جنوبی مثل قطر هر چهار بازی قبلی‌اش را برده. این تیم در یک چهارم نهایی مقابل بحرین کمی به دردسر افتاد ولی در وقت اضافه توانست حریفش را دو بر یک شکست دهد. این اولین بار بود که کره در این تورنمنت گلی دریافت می‌کرد. سون هیونگ مین، مهاجم تاتنهام از بازی سوم به اردوی کره اضافه شد و هرچند مقابل چین و بحرین گلی نزده، ولی نقش مهمی در خط حمله دارد.

بنتو: باید از فرصت‌ها بهتر استفاده کنیم

کره که یکی از مدعیان قهرمانی است در دقایقی از بازی مقابل بحرین تحت فشار قرار گرفت، ولی مقابل قطر آماده اجازه بازی پرنوسانی ندارد. پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی کره درآستانه این دیدار گفت: «ما به دنبال بهترین راه حل برای رسیدن به نیمه نهایی هستیم و می‌دانیم در صورت شکست هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند راضی کننده باشد چرا که این بازی تجدید نخواهد شد. بازی بسیار خوبی خواهد بود اما فکر می‌کنم با تمام دیدارهای گذشته متفاوت باشد.»

قطر - کره جنوبی: عنابی‌ها پشت دروازه تاریخ---

او درباره شرایط سون هم گفت: «او تا به حال موفق نشده گل بزند اما من به هیچ وجه نگران نیستم. لزومی ندارد او در هر بازی گل بزند و برای ما مهم‌تر از هر چیزی پیروزی در بازی‌هایی است که به میدان می رویم. در بازی‌‌های قبلی فرصت‌های زیادی ساختیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. مهم این است که فرصت بسازیم و بتوانیم گل بزنیم.» بنتو اضافه کرد که مصدومیت کی سونگ یونگ، هافبک تیمش شدید است و برای درمان به باشگاهش نیوکاسل برگشته.

کره جنوبی و قطر تاکنون ده بار با هم بازی کرده‌اند که سهم کره 5 برد و قطر 3 برد بوده. دو تیم سه بار در جام ملت‌های آسیا با هم روبرو شده‌اند که هر سه در مرحله گروهی و در سه دوره متوالی در جام‌های 1980، 1984 و 1988 بوده است. در جام 1980 کویت، کره جنوبی 2-0 قطر را شکست داد اما قطری‌ها 4 سال بعد در سنگاپور با برد 1-0 آن شکست را جبران کردند اما هیچ یک از دو تیم نتوانستند به نیمه نهایی برسند و حذف شدند. در جام 1988 نیز کره جنوبی موفق شد قطر را در خانه 3-2 شکست دهد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اوسمار ترکیب برنده را تغییر نداد