امارات، حریف مورد علاقه استرالیا


امارات - استرالیا

امارات، حریف مورد علاقه استرالیا

آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ساعت 19:30 امشب بین امارات میزبان و استرالیا برگزار می‌شود. دو تیم در دوره قبل در نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که استرالیای میزبان موفق شد امارات را 2-0 شکست داده و به فینال برسد. این بازی می‌تواند یک بازی انتقامی برای امارات باشد که دوره قبل با مهدی علی چهار روز پس از جدال سنگین 120 دقیقه‌ای مقابل ژاپن مجبور شد مقابل میزبان بازی کند.

امارات این بار روی امتیاز میزبانی حساب می‌کند، ولی بدون عمر عبدالرحمان فاصله زیادی با تیم زهردار دوره قبل دارد. این تیم توانسته به لطف مسیری آسان تا یک چهارم نهایی برسد و استرالیا اولین حریف جدی این تیم در این تورنمنت به شمار می‌رود. امارات در آخرین بازی به سختی قرقیزستان گمنام را شکست داد، در حالی که بازیکنان حریف فرصت‌های گل زیادی از دست دادند. دفاع شکننده امارات در آن بازی نگران کننده بود و امشب انتظار می‌رود فشار بیشتری تحمل کند. در این تیم خلیفه مبارک در خط دفاع به دلیل مصدومیت غایب و خمیس اسماعیل در خط میانی محروم است.

امید زاکرونی به هواداران اماراتی

هواداران اماراتی در بازی‌های قبل سکوها را پر نکرده بودند، ولی زاکرونی امیدوار است برای این بازی سخت و حساس به خوبی از تیمش حمایت کنند. مربی ایتالیایی گفت: «بازیکنان امارات باید از امتیاز میزبانی و حمایت هواداران برای این بازی استفاده کنند تا برای نخستین بار از سال 1996 بتوانیم به فینال جام ملت‌های آسیا برسیم. این بازی تحت‌ هیچ شرایطی آسان نیست و احترام بسیار زیادی برای استرالیا قائل هستیم. حریف ما یک تیم قدرتمند و سازماندهی شده است.»

زاکرونی اضافه کرد: «بازی کردن در خاک خود و با حضور هواداران انگیزه بزرگی به ما می‌دهد. امیدواریم شاهد حضور پرشور هواداران در ورزشگاه باشیم و به نیمه نهایی صعود کنیم. در این صورت همه در ورزشگاه خوشحال خواهند شد. در این بازی تمام عوامل از جمله هواداران و جاه‌طلبی بازیکنان برای صعود به نیمه نهایی نقش دارند. البته شاید این مسائل باعث فشار روی بازیکنان امارات شود، اما اطمینان دارم با ارائه بازی عالی برای پیروزی تلاش خواهند کرد.»

استرالیا در عمر کوتاه آسیایی شدنش سه بار در مرحله یک چهارم نهایی حاضر بوده است. ساکروس در اولین سال حضور خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2007 موفق به صعود از گروه شد اما در اولین گام حذفی مقابل ژاپن در ضربات پنالتی شکست خود و حذف شد. استرالیا در سال 2011 در این مرحله در حالی که در پایان نود دقیقه به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل مقابل عراق دست نیافت در وقت اضافه با تک گل هری کیول در دقیقه 118 به برتری رسید و به نیمه نهایی صعود کرد. استرالیا در سومین حضور خود در یک چهارم نهایی با دو گل تیم کیهیل چین را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. این چهارمین حضور پیاپی استرالیا در این مرحله است.

آرنولد نگران جو ورزشگاه نیست

امارات، حریف مورد علاقه استرالیا---

استرالیا در مرحله قبل پس از تساوی بدون گل مقابل ازبکستان موفق شد در ضربات پنالتی 4-2 پیروز شود. البته استرالیا با گراهام آرنولد نتوانسته انتظارات را برآورده کند و پس از شکست در بازی اول مقابل اردن با انتقادات زیادی روبرو شد. این تیم پیش از شروع تورنمنت آرون موی، دنیل ارزانی و مارتین بویل، سه بازیکن اصلی‌اش را به دلیل مصدومیت از دست داد و جای خالی آنها در فاز تهاجمی کاملا احساس می‌شود.

متیو لکی، مهاجم این تیم هم با وجود مصدومیت در فهرست قرار گرفت و تنها در بازی قبلی مقابل ازبکستان بود که توانست 60 دقیقه بازی کند. آرنولد برای این بازی حساس روی لکی حساب خواهد کرد، در عوض تام روگیچ، بهترین هافبک تیمش را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

گراهام آرنولد در آستانه این بازی گفت که امارات میزبان تحت فشار است و این موضوع می‌تواند به نفع استرالیا شود: «تماشاگران هم می‌توانند به میزبان کمک کنند و هم این تیم را تحت فشار بگذارند. اگر از بازیکنان من بپرسید که دوست دارند مقابل امارات با 25 هزار تماشاگر بازی کنند یا ازبکستان با سه هزار تماشاگر، اولی را انتخاب می‌کنند. هر بازیکنی بازی در فضای پرشور را دوست دارد. بازیکنان من حرفه‌ای هستند و تجربه کنار آمدن با چنین شرایطی را دارند.»

استرالیا و امارات تاکنون در 5 بازی مقابل هم به میدان رفته‌اند که استرالیا سه بار برده و دو بازی هم مساوی شده است. امارات هیچ گاه موفق به شکست استرالیا نشده است و می‌توان گفت که حریف مورد علاقه ساکروس است. این بار هم به نظر می‌رسد تیم زاکرونی کار سختی برای شکست استرالیا داشته باشد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیس