تحلیل آکپارتی در مورد ائتلاف کردها و مخالفین اردوغان


تحلیل آکپارتی در مورد ائتلاف کردها و مخالفین اردوغان

اورهان میراوغلو از سران حزب عدالت و توسعه٬ معتقد است که حزب دموکراتیک خلق‌ها صاحب یک اراده سیاسی آزاد و مستقل نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری تحلیلی تی 24 ٬ اورهان میر اوغلو معاون بخش رسانه‌ای حزب عدالت و توسعه در مورد ائتلاف کردها و مخالفین اردوغان در انتخابات شهرداری‌ها گفت: حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) برای ائتلاف با حزب جمهوری خلق (CHP) اعلام آمادگی کرد، اما این حزب به ندای آنها پاسخ نداد. چرا که طرفداران حزب جمهوری خلق به خوبی می‌دانند که تا چه اندازه افکار و احساسات پ.ک.ک بر تصمیمات حزب دموکراتیک خلق‌ها تاثیرگذار است.

وی در ادامه افزود: حزب دموکراتیک خلق‌ها صاحب یک اراده سیاسی آزاد و مستقل نیست و تمام دستورات خود را از پ.ک.ک می‌گیرد، اما اگر پ.ک.ک از ترکیه خارج شود٬ در آن صورت احتمال آن وجود دارد که بین سران این حزب و حزب جمهوری خلق٬ دیدارها و توافقات مهمی صورت بگیرد.

میراوغلو در پاسخ به این سوال که آیا احتمال خروج پ.ک.ک از ترکیه وجود دارد یا نه٬ گفت: در کوتاه مدت چنین چیزی انتظار نمی‌رود. پ.ک.ک به گروهی تبدیل شده که از دیگران دستور می‌گیرد و بعید است به زودی از ترکیه خارج شود.

اورهان میر اوغلو از نویسندگان و فعالان سیاسی کُرد اهل ماردین ترکیه٬ در سال 2012 میلادی٬ در مورد درگیری‌های پ.ک.ک و ترکیه کتابی به نام به‌ خاک‌ سپاری سلاح‌ها نوشت. این کتاب او مورد توجه اردوغان قرار گرفت و میر اوغلو رفته رفته به آکپارتی نزدیک شده و دو بار از حوزه انتخابیه ماردین به مجلس رفت. وی از منتقدین سیاست‌های پ.ک.ک در دهه‌های اخیر بوده است.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آکسیوس: بایدن نظرسنجی‌ها را قبول ندارد