برترین ها جواز حضور در تیم ملی دوومیدانی را کسب می کنند


برترین ها جواز حضور در تیم ملی دوومیدانی را کسب می کنند

مسئول کمیته رده های پایه فدراسیون دوومیدانی با ابراز رضایت از مسابقات رکوردگیری منتخبین نوجوانان سراسر کشور از انتخاب برترین ها برای حضور در ترکیب تیم ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، اردوی منتخبین نوجوانان دختر و پسر با هدف آماده سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا از شنبه (6 بهمن) در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران آغاز شده است.
علی رضایی، مسئول کمیته رده های پایه فدراسیون دو و میدانی در خصوص روند آماده سازی منتخبین گفت: با هدف انتخاب بهترین‌های نوجوانان و با حضور منتخبین اردو نشین و ورزشکاران اعزامی از استان‌های سراسر کشور، یک دوره مسابقات رکوردگیری در بندرعباس برگزار کردیم که شاهد اتفاقات خوبی در جریان برگزاری مسابقات بودیم. 4 رکورد ملی در رده سنی نوجوانان و 4 رکورد ورودی برای تیم ملی در آن مسابقات ثبت شد که نشان از سطح خوب آمادگی ورزشکاران شرکت کننده و منتخبین در اردو بود.

وی افزود: مرتضی عباس‌پور از استان خوزستان که در اردوی منتخبین هم حضور نداشت با رکورد 14.03 ثانیه رکورد ملی نوجوانان را بهبود بخشید و رکورد ورودی تیم ملی نوجوانان را هم کسب کرد. حسین بیراز از تهران دیگر ورزشکاری بود که در ماده پرش ارتفاع با پرش از مانع 2.09 متری هم رکورد ملی نوجوانان را شکست و هم رکورد ورودی را به دست آورد. حدیثه رئوف از خراسان رضوی در ماده 1500 متر با رکود 4:41.00 دقیقه توانست به رکورد ورودی دست یافته و رکورد ملی را هم جا به جا کند و مهلا محروقی دیگر ورزشکار این استان هم در ماده پرتاب دیسک با رکورد 45.21 متر موفق شد هم رکورد ملی را ارتقا دهد و هم به رکورد ورودی دست یابد.

رضایی در خصوص حضور منتخبین نوجوانان دختر و پسر در این دوره گفت: در حال حاضر حسین بیزار، سارینا ساعدی، ارسلان قشقایی (تهران)، حدیثه رئوف، سیده فاطمه شادکام، مهلا محروقی، امیرحسین ماماقانی(خراسان رضوی)، مرتضی عباس پور(خوزستان)، زانیار رحمانی، دلنیا بیگم جانی (کردستان)، یزد ساناز امیری پور، فاطمه محیطی (یزد)، صادق صمیمی(چهارمحال و بختیاری)، علی قاسم بابایی (قم)، (بنیامین یوسفی(فارس)، دانیال بی باک (بوشهر)، امیررضا ثمودی، محدثه ابراهیم پور،(آذربایجان شرقی)، امیرمحمد سعیدی، زهرا بختیاری(همدان)، امیرفرزام صفری(کرمانشاه)، علیرضا حاجی هاشمی، امید مهدی سهرابی(اصفهان)، محمد هادی صالح نیا(کرمان) و مبین کمی نژاد (گلستان) ورزشکارانی هستند که در این مرحله از اردوی تدارکاتی حضور دارند.

مسئول کمیته رده های پایه فدراسیون دو و میدانی در خصوص برنامه‌های آمادگی منتخبین افزود: روند آماده سازی منتخبین نوجوانان با توجه به مدت زمان باقی مانده تا آغاز مسابقات قهرمانی آسیا حساس‌تر شده و این دوره اردو تا 23 اسفند ادامه خواهد داشت. 23 تا 26 بهمن یک مرحله رکوردگیری انجام می شود و بهترین‌ها امکان حضور در ترکیب تیم ملی نوجوانان را خواهند داشت. قصد داریم پس از انتخاب نفرات اصلی در مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیای که اوایل اسفند در تهران برگزار شود شرکت کنیم تا نوجوانان منتخب شرایط رقابت با بزرگان این رشته ورزشی را در یک تورنمنت بین المللی تجربه کنند و با آمادگی بیشتری عازم مسابقات آسیایی شوند.»

رقابت های دو ومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا 24 اسفند در هنگ کنگ برگزار خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

صعود 2 پله‌ای مقصودلو و 3 پله‌ای طباطبایی/ جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی شطرنج