مرگ روزانه 6 نفر از آوارگان در مدیترانه


مرگ روزانه 6 نفر از آوارگان در مدیترانه

فیلیپو گراندی کمیسیونر عالی آوارگان ملل متحد:در سال گذشته میلادی به طور میانگین روزانه 6 نفر از آوارگان هنگام تلاش برای عبور از مدیترانه جان خود را از دست دادند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ فیلیپو گراندی کمیسیونر عالی آوارگان ملل متحد گفت در سال گذشته میلادی به طور میانگین روزانه شش نفر از آوارگان هنگام تلاش برای عبور از مدیترانه جان خود را از دست دادند و هشدار داد این نرخ مرگ و میر در حال افزایش است.
به گزارش بخش تصویری آسوشیتدپرس، فیلیپو گراندی روز چهارشنبه گفت این آمار باید موجب شود همه کشورهای اروپایی عمیقا این معضل را مورد بررسی قرار دهند. گراندی گفت این در حالی است که کشورهای اروپایی نه تنها از اسکان آوارگان فاصله گرفته اند بلکه در حال رقابت برای نپذیرفتن آنها هستند. کمیسیونر عالی آوارگان ملل متحد گفت این واقعیت که قاره اروپا با این قدرت، پول، فناوری و ابزارهایی که در اختیار دارد اجازه می دهد هر روز شش نفر در مدیترانه جان خود را از دست بدهد واقعا تاسف آور است.
گراندی در پی انتشار گزارش آژانس آوارگان ملل متحد این اظهارات را گفت که براساس آن به رغم اینکه شما آوارگانی که از راه دریا به طور غیرقانونی وارد اروپا می شوند طی یک سال اخیر کاهش یافته است اما نرخ مرگ و میر آوارگان در این مدت دو برابر شده است.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سفیر سابق آمریکا در سوریه: ترامپ دنبال درگیری محدود با ایران است