اخاذی طالبان از مسافران و خودروها در مسیر غور_هرات


اخاذی طالبان از مسافران و خودروها در مسیر غور_هرات

سخنگوی والی غور گفت: طالبان به صورت عادی در مسیر هرات_غور از مردم اخاذی کرده و از این راه روزانه 6 هزار افغانی درآمد دارد.

«عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: مدتی است طالبان در شاهراه هرات_غور دست به غارت خودروهای باربری و مسافری می‌زنند که این امر سبب وحشت مسافران و همچنین اخاذی از این افراد می‌شود.

وی اضافه کرد: اخاذی طالبان در این مسیر به مبلغ روزانه 5 الی 6 هزار افغانی می‌رسد که این موضوع باعث گران شدن مواد غذایی در غور شده است.

برخی از شهروندان غور نیز اعلام کردند که طالبان مبالغی را برای رفت و آمد در شاهراه ها تعیین کرده و تنها کسانی قادر هستند از این مناطق عبور کنند که این مقدار را پرداخت کنند و اگر کسی این مالیات را پرداخت نکنند با واکنش تند طالبان مواجه می‌شود.

«حسن حکیمی» فعال مدنی در غور نیز از افزایش فعالیت طالبان و مخالفین مسلح دولت در میسر راه‌های مواصلاتی ابراز نگرانی کرده و حکومت را در تامین امنیت شاهراه ها ناتوان خواند.

وی گفت: ولایت غور یکی از محرومترین ولایات در افغانستان است و این امر و از سوی دیگر بی توجهی مسوولان محلی و مرکزی سبب شده است تا طالبان به این ولایت آزادانه در این منطقه فعالیت داشته باشد.

به گزارش فارس، غور در غرب افغانستان یکی از ولایت‌های محروم در افغانستان به شمار رفته و به دلیل فعالیت گسترده طالبان در این منطقه ناامنی و بی ثبات به یک رویه عادی در زندگی مردم تبدیل شده است.

/انتهای پیام/

اخاذی طالبان از مسافران و خودروها در مسیر غور_هرات
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خانه مجلل فرمانده فراری افغانستان مارشال دوستم به دست طالبان افتاد