آماده ایم میان دمشق و آنکارا میانجیگری کنیم


وزیر خارجه کشورمان: تهران آماده است، در صورتی که دمشق و آنکارا از تهران بخواهند، میان آنها میانجی گری کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ وزیر خارجه ایران در مصاحبه اختصاصی با شبکه روسیا الیوم با تاکید براینکه نباید مجددا شاهد اشغالگری در شمال سوریه باشیم، گفت: تهران آماده است، در صورتی که دمشق و آنکارا از تهران بخواهند، میان آنها میانجی گری کند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، محمد جواد ظریف گفت: «ما با دوستان خود در ترکیه در خصوص عملیات نظامی در سوریه گفتگوهای بسیاری داشته ایم. این گفتگوها دو جانبه و سه جانبه بود. موضع ما این است که تنها راه بازگرداندن امنیت و ثبات در سوریه و تامین امنیت مرزهای ترکیه و سوریه و رفع نگرانی های منطقی آنکارا برای حمایت از خاک خود در برابر تروریسم، تسلط ارتش سوریه بر مرزهای این کشور و آزاد سازی آن مناطق است. تنها ارتش سوریه می تواند، امنیت را در این مناطق برقرار کند. امکان ندارد، یک اشغالگری دیگر جایگزین اشغالگری های پیشین در شمال سوریه شود. ایران و روسیه برای کمک به ترکیه و سوریه به منظور دستیابی به راه و حل این مسئله آمادگی دارند. ما بر این باوریم که روابط میان ترکیه و سوریه در جهت منافع منطقه است. در صورتی که دو طرف از ما بخواهند، ما هم آماده هستیم، نقش میانجی گر را میان آنها ایفا کنیم.»
ظریف همچنین افزود: کنفرانس ورشو در خصوص خاورمیانه و ایران یک نمایش است و آمریکا به هیچ وجه نخواهد توانست، بیانیه ای علیه ایران در این کنفرانس صادر کند. وی تصریح کرد: گزینه خروج ایران از توافق هسته ای روی میز است. ظریف در خصوص لبنان تاکید کرد: ایران با عربستان درباره تشکیل دولت لبنان گفتگویی نکرده است. وی در عین از آمادگی تهران برای گفتگو با ریاض سخن گفت.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حماس: آماده تبادل اسرا هستیم مشروط به توقف جنگ