حق عرفان فاطمی در جهان با ظهور امام زمان(عج)ادا می شود


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) اسوه...
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) اسوه دفاع از حریم ولایت و امامت هستند، گفت:با ظهور امام زمان حق عرفان فاطمی در جهان ادا می شود، براساس آیات و روایات اولین رکن در عرفان فاطمی سلوک شاکرانه است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی در مراسم دهه دوم ایام فاطمیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: وجود مقدس پیامبر اسلام در قرآن کریم به عنوان اسوه حسنه برای اهل ایمان و برای رسیدن به سعادت اخروی معرفی می شود.

استاد حوزه علمیه،ادامه داد: در لسان مبارک امام زمان(عج) نیز حضرت زهرا(س) به عنوان اسوه حسنه معرفی می شوند چرا که این دو وجود مقدس از یکدیگر جدا نمی شوند و یک نور واحده هستند بر همین اساس پیامبر می فرمایند: به فاطمه من اقتدا کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) اسوه بودن پیامبر اسلام را کامل کردند، ابراز داشت: اگر وجود مبارک صدیقه کبری(س) نبود امروز ما اسوه ای در زمینه همسر داری، فرزند آوری، فرزند پروری و تربیت فرزند و در عرصه دفاع از حریم ولایت و امامت نداشتیم.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) استمرار وجود پیامبر اسلام بودند، گفت: اسوه پذیری از سیره حضرت زهرا(س) استمرار اسوه پذیری از سیره پیامبر اکرم(ص) است، وجود مقدس امام زمان پیامی به محبان و شیعیان دارند که می فزمایند سیره مادرم زهرا اسوه است و الگو برداری از ایشان می تواند انسان را در افق ابدیت تربیت کند عرفان فاطمی یک عرفان بی نظیر است که هنوز حق آن ادا نشده است.

وی با بیان اینکه امام زمان فاطمی‌ترین فاطمی جهان هستند، عنوان کرد: با ظهور امام زمان حق عرفان فاطمی در جهان ادا می شود، براساس آیات و روایات اولین رکن در عرفان فاطمی سلوک شاکرانه است. حضرت زهرا فرزندان معنوی خود را به گونه ای تربیت می کنند که نگاه شاکرانه به عالم داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی ادامه داد: انسان تا در شمار عباد شکور وارد نشود نخواهد توانست از قرآن کریم بهره ببرد قرآن کریم می فرماید: این قرآن برای کسی آیه و نشانه است که هم صبور و شکور باشد. انسان باید مقام صبر و شکر را به صورت کامل به دست بیاورد، عرفان فاطمی این دو نوع سلوک را به ما هدیه و تعلیم می دهد.

استاد حوزه علمیه درباره مراتب شکر گذاری در عرفان فاطمی، ابراز کرد: مراتب شکر به چهار مرتبه شکرگذاری عقلی، قلبی، لسانی و عملی تقسیم می شود، در مربته شکر عقلی عقل انسان باید به قدری بالا قرار بگیرد تا آن نعماتی را که دیگران نمی بینند او آن را ببیند. شکر گذاری عقلی بنیانگذار سلوک عاقلانه است و در سلوک عاقلانه پرده های جهالت کنار رفته و انسان نعمات الهی را کامل می بینند.

وی با بیان اینکه شکرگذاری قلبی رقم زننده سلوک عاشقانه است، اظهار کرد: وقتی نعمتهای الهی را انسان فهمید و به رخ خود کشید و پرده جهالت را کنار زد در برابر خداوند اهل خضوع و خشوع می شود و این خضوع و خشوع همان شکر است که سبب علاقه انسان به خداوند می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی با اشاره به اینکه انسان مومن خداوند را عاشقانه دوست می دارد، گفت: پیامبراکرم می فرمایند خداوند را با تمام وجودتان دوست بدارید؛ شکر عقلی و قلبی زمینه ساز سلوک عاشقانه است. کسانی که صادقانه وارد عرفان فاطمی می شوند به سرعت حقیقت توحید را دریافت می کنند. هنر عرفان فاطمی آن است که سن عاشقی را پایین می آورد و شهدا از این جنس بودند.

پایان پیام/487
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید