کارت گرافیک جدید GTX 1660 Ti در اجرای بازی‌ها چقدر قدرت دارد؟


کارت گرافیک جدید GTX 1660 Ti در اجرای بازی‌ها چقدر قدرت دارد؟

امروز نتایج بنچمارک جدیدی از بازی Final Fantasy XV در اختیار قرار گرفت که ناباورانه نرخ فریم بدست آمده در هنگام اجرای این بازی با استفاده از کارت گرافیک GTX 1660 Ti را هم نشان می‌دهد. با استفاده از این نتایج می‌توان حدس زد که این کارت گرافیک جدید انویدیا چقدر قدرت خواهد داشت.

امروز نتایج بنچمارک جدیدی از بازی Final Fantasy XV در اختیار قرار گرفت که ناباورانه نرخ فریم بدست آمده در هنگام اجرای این بازی با استفاده از کارت گرافیک GTX 1660 Ti را هم نشان می‌دهد. با استفاده از این نتایج می‌توان حدس زد که این کارت گرافیک جدید انویدیا چقدر قدرت خواهد داشت.

انویدیا قصد دارد که در آینده نزدیک کارت گرافیک GTX 1660 Ti را به عنوان نسل جدید از کارت‌های میان رده خود روانه بازارهای جهانی کند. با توجه به اینکه کارت‌های جدید این شرکت در سری GTX RTX از قیمت تمام شده‌ای بالایی برخوردارند، بسیاری از کاربران چشم انتظار معرفی این کارت گرافیک میان رده هستند. اما امروز نخستین نتیجه بنچمارک از این کارت گرافیک منتشر شد که نشان می‌دهد کارت GTX 1660 Ti، در هنگام اجرای بازی Final Fantasy XV، کمی بیشتر از کارت گرافیک GTX 1070 قدرت دارد و همچنین می‌توان عملکرد آن را متناسب با کارت GTX 980 Ti دانست.

کارت گرافیک جدید GTX 1660 Ti در اجرای بازی‌ها چقدر قدرت دارد؟

انویدیا همیشه عادت دارد درایورهای جدید برای کارت‌های گرافیک خود را با کمی تاخیر منتشر کند تا بدین وسیله از فاش شدن میزان عملکرد این محصولات در هنگام اجرای بازی‌ها جلوگیری به عمل آورد. با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد که نتایج این بنچمارک با استفاده از درایورهای ناقص و غیرنهایی بدست آمده است و احتمالاً در آینده نزدیک و با انتشار این درایورها، شاهد بهبود عملکرد کارت گرافیک GTX 1660 Ti در هنگام اجرای این بازی خواهیم بود.

براساس نتایج بدست آمده از این بنچمارک، کارت گرافیک GTX 1660 Ti توانسته است به امتیاز 5000 دست پیدا کند و از این نظر تنها 52 امتیاز کمتر از کارت GTX 980 Ti داشته باشد. همچنین می‌توان گفت که این امتیاز تنها 283 واحد کمتر از امتیاز کسب شده توسط کارت قدرتمند Radeon VII است. به این ترتیب می‌توان گفت که هدف انویدیا از طراحی و عرضه کارت گرافیک GTX 1660 Ti، جایگزین کردن آن به جای کارت GTX 1070 است. چرا که امتیاز کسب شده توسط آن بیش از هرچیز به این کارت نزدیک است و می‌توان اختلاف امتیاز قابل توجهی را میان آن و دو کارت GTX 1070 Ti و GTX 1080 مشاهده کرد.

با توجه به این عملکرد می‌توان گفت که اگر انویدیا قیمت مناسبی را برای کارت گرافیک GTX 1660 Ti در نظر بگیرد، استقبال کاربران از آن بسیار خوب خواهد بود. اخیراً مشخص شده است که میزان فروش کارت‌های جدید GTX RTX چندان مناسب نبوده است و به همین دلیل انتظار می‌رود که انویدیا قیمت مناسبی را برای این کارت میان رده خود انتخاب کند. این شرکت چندی پیش اعلام کرده بود که از علاقه شدید کاربران به معرفی یک کارت گرافیک میان رده جدید اطلاع دارد و انتظار دارد که پس از عرضه این محصولات در یکی دو ماه آینده، فروش بخش گیمینگ آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

براساس جدیدترین اطلاعات در دسترس، کارت گرافیک GTX 1660 دارای شش گیگابایت حافظه GDDR5 با رابط 192 بیتی است. حافظه این کارت گرافیک دارای سرعت 4000 مگاهرتز خواهد بود و سرعت هسته آن نیز می‌تواند از 1530 تا 1785 مگاهرتز متغیر باشد. همچنین انتظار می‌رود شاهد حضور هسته گرافیکی TU116-300 در این کارت باشیم. گفته می‌شود نسخه 3 گیگابایتی از این کارت گرافیک هم در مرحله طراحی و تولید قرار دارد که آن هم دارای سرعت حافظه در حدود 4000 مگاهرتز است.

اما در سمت دیگر انتظار می‌رود که کارت گرافیک GTX 1660 Ti دارای شش گیگابایت حافظه GDDR6 باشد و با استفاده از رابط حافظه 192 بیتی بتواند سرعتی در حدود 6000 مگاهرتز را در حافظه خود فراهم آورد. به این ترتیب این کارت گرافیک تا حدود زیادی نسبت به نسخه 1660 خود قوی‌تر خواهد بود. این گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهند که سرعت هسته در این کارت گرافیک می‌تواند از 1500 مگاهرتز در حالت پایه به 1770 مگاهرتز در حالت Boost افزایش پیدا کند. انتظار می‌رود هسته گرافیکی TU116-400 بخشی از این کارت گرافیک باشد.

چندی پیش گزارشی منتشر شده بود که نشان می‌داد دو کارت گرافیک GTX 1660 Ti و GTX 1660 به ترتیب دارای قدرتی در حدود 5.44 و 4.57 ترافلاپس هستند. در مقام مقایسه این مقدار برای کارت گرافیک RTX 2060 در حدود 6.45 ترافلاپس گزارش شده است.

به نظر می‌رسد کارت گرافیک GTX 1660 Ti در هنگام عرضه قیمتی در حدود 279 دلار داشته باشد که در این صورت با توجه به این عملکرد عالی باید فروش مناسب و قابل توجهی را از آن انتظار داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟