رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با آیت‌الله امام جمارانی دیدار کرد


رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با آیت‌الله امام جمارانی دیدار کرد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در راستای تکریم مفاخر ائمه جماعات، با آیت‌الله سید مهدی امام جمارانی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حجت الاسلام نوری زاده» صبح روز چهارشنبه اول اسفندماه، در راستای تکریم مفاخر ائمه جماعات با آیت الله سید مهدی امام جمارانی دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: هدف از این دیدار‌ها استفاده از تجارب و نصایح علما است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: مجموعه امور مساجد همواره از پشتیبانی علما بهره برده و اکنون نیز قدردان زحمات آنهاست.

«آیت الله امام جمارانی» در این دیدار، ضمن تقدیر از عملکرد مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: دیدگاه مرکز رسیدگی به امور مساجد به ائمه جماعات یک دیدگاه خوب و خاص است و این دیدگاه ضمن صیانت از ائمه جماعات باعث ایجاد انگیزه در مدیریت مساجد شده است.

وی افزود: رضایت حداکثری ائمه جماعات از رفتار و عملکرد امور مساجد نشان از مدیریت خوب این مرکز در سال‌ها و روزهای اخیر دارد.

آیت الله سید مهدی امام جمارانی اضافه کرد: ائمه جماعات جایگاه خاصی در جامعه دارند. لذا نوع برخورد با آنها از سوی مراکزی که با آنها در ارتباط هستند، دقت خاصی را می‌طلبد.

در پایان این دیدار حجت الاسلام نوری زاده با اهداء هدیه‌ای به آیت‌الله امام جمارانی از خدمات این مبارز انقلابی و امام جماعت با سابقه قدردانی کرد.

یادآور می‌شود؛ آیت الله سید مهدی امام جمارانی در سال ۱۳۱۴ ه . ش در قریه جماران از توابع تهران ، در خانواده ای مذهبی و اهل علم متولد شد. پدر ایشان مرحوم آیت الله حاج سید حسن هاشمی علیا مشهور به امام جمارانی از بزرگان و روحانیان برجسته و با نفوذ در منطقه شمیران و از علمای متخلق به اخلاق اسلامی و انسانی و مورد وثوق عموم مردم بودند که قریب چهل سال امامت مسجد جامع جماران و رسیدگی به امور مذهبی وتبلیغ و ارشاد مردم این محل را بر عهده داشتند.

پیش از ایشان نیز پدر بزرگوارشان مرحوم آیت الله سید حسین امام جمارانی که از معاریف و متشخصین منطقه شمیران و از عالمان مورد توجه در دوره حیات خود بودند، به همین امر اشتغال داشتند. به طور کلی چندین نسل از اجداد ایشان همگی در کسوت روحانیت و از علما و شخصیت های مورد احترام در شمیران و تهران بوده و به امر امامت جماعت در جماران اشتغال داشته‌اند.

آیت الله امام جمارانی به دلیل اینکه همواره مورد مراجعه جوانان مبارز در مناطق مختلف تهران قرار داشت همواره نقش موثری در انتخاب و معرفی شخصیت های مبارز برای امامت جماعت در مساجد مختلف تهران داشت.وی در ضمن سابقه درخشان در طول مبارزات انقلاب در دوران مبارزه پیگیری مشکلات خانواده های زندانیان سیاسی و دوستان در تبعید بود.

آیت الله امام جمارانی درطول بیش از نیم قرن تلاش و فعالیت مداوم در محل جماران وامامت مسجد جامع جماران خدمات ارزنده و ماندگاری داشته است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی