برگزاری کمیته خدمات بهداشتی سلامت و محیط زیست ستاد سفر در بویراحمد


برگزاری کمیته خدمات بهداشتی سلامت و محیط زیست ستاد سفر در بویراحمد

مدیر مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: کمیته خدمات بهداشتی سلامت و محیط زیست(ستاد سفر) با حضور نمایندگان بیمارستان های امام سجاد(ع) و  شهید بهشتی، اداره محیط زیست و مسئول اورژانس 115 شهرستان بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، دکتر محسن مرادی عنوان کرد: این کمیته به منظور برنامه ریزی کشیک نوروزی و سایر تمهیدات مورد نیاز در ایام تعطیلات نوروزی برگزار شد.

وی ادامه داد: در شهرستان بویراحمد هفت مرکز لوداب، مارگون، سپیدار، چیتاب، اکبرآباد، موشمی و مادوان کشیک نوروزی را به عهده دارند و متشکل از پزشک، ماما، پذیرش، تزریقات، آزمایشگاه، آمبولانس و راننده هستند.

وی یادآور شد: سایر مراکز بهداشتی درمانی شهرستان بویراحمد نیز در ایام بین تعطیلی در قالب ساختار اداری فعال و به انجام خدمات بهداشتی و درمانی می پردازند.

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: با انجام خدمات بهداشتی در محل های اسکان چادر از مسمومیت با گاز منوکسید کربن و آموزش نکات کلیدی در خصوص روشن نکردن ذغال و پیک نیک جلوگیری می کنیم.

محمد لطیف یزدان ستان خاطرنشان کرد: تعداد ۱۴ پایگاه اورژانس در سطح شهر و یک پایگاه اورژانس هوایی که در فرودگاه مستقر است که پرواز بالگرد با هماهنگی eoc انجام می پذیرد.

وی یادآور شد: ۴ پایگاه اورژانس در سطح شهر و سایر پایگاه ها در تنگ سرخ، دشت روم، کوشک (آب سفید)، سپیدار، کاکان، شهرک صنعتی فرودگاه، دمچنار، مارگون و لوداب مستقر هستند.

کارشناس محیط زیست شهرستان بویراحمد همچنین افزود: کنترل بیش از پیش آب های آشامیدنی، تفرجگاه های زیست محیطی، بوی نامتبوع کارخانه ها، کنترل تردد های استانی و پاک سازی نخاله های ساختمانی در ورودی شهر یاسوج از فاکتور های مهم سلامت جسمی و روحی برای مسافرین نوروزی می باشد.

معاون مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، عنوان کرد: پیش بینی داروهای عمومی و ضروری مورد نیاز در ایستگاه های سلامت پایگاه های شهری روستایی و اورژانس ها، استفاده بهینه از خدمات اورژانس هوایی، استقرار ایستگاه های سلامت نوروزی توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی از مصوبات این جلسه بود.

فخرالدین معصومی همکاری با کمیته های مربوطه در تهیه و توزیع بروشور توصیه های پزشکی سلامت و زیست محیطی را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سامانه ۱۹۰ برای رسیدگی به شکایات مسافرین و شهروندان در خصوص خدمات ارائه شده فعال می باشد.

۴۶

کد خبر 1235917

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاکید آیت‌الله نیازی‌ خرم‌آبادی بر تسریع در روند امدادرسانی به حادثه دیدگان سیل