پرتگال به 1،000 مهاجر مقیم ناروی را پناهند‌گی میدهد


همه روزه صدها پناه‌جو از طریق قایق ها به یونان میرسند به نقل از رسانه های اروپایی و به گزارش خامه پرس، کشورهای پرتگال و ناروی اخیراً توافق نموده اند تا پرتگال درخواست پناهندگی 1،000 تن مهاجرین مقیم ناروی را بپذیرند و پرتگال به این کار اعلام آماده گی کرده است. دیمتریس ویتساس وزیر مهاجرین یونان به روز جمعه اعلام کرد که کشورش با پرتگال هفته‌ی...

پرتگال به 1،000 مهاجر مقیم ناروی را پناهند‌گی میدهدهمه روزه صدها پناه‌جو از طریق قایق ها به یونان میرسند

به نقل از رسانه های اروپایی و به گزارش خامه پرس، کشورهای پرتگال و ناروی اخیراً توافق نموده اند تا پرتگال درخواست پناهندگی ۱،۰۰۰ تن مهاجرین مقیم ناروی را بپذیرند و پرتگال به این کار اعلام آماده گی کرده است.

دیمتریس ویتساس وزیر مهاجرین یونان به روز جمعه اعلام کرد که کشورش با پرتگال هفته‌ی گذشته توافقنامه‌ی را به امضا رسانیده اند که به اساس آن یکهزار پناه‌جوی مقیم ناروی به آن کشور منتقل و جابجا میگردند.

وی افزود که در مرحله نخست ۱۰۰ پناه‌جوی که متشکل از افراد و فامیلهای اند که اشد ضرورت به پناهندگی و امنیت دارند، انتقال آنها از یونان به کشور پرتگال به زودی آغاز خواهد شد.

وزارت داخله پرتگال با تایید این خبر گفته است که توافقنامه‌ی دوجانبه که میان ناروی و پرتگال اخیراً به امضا رسیده بود از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا منظور شده است که بر آساس آن یکهزار مهاجر در پرتگال جابجا خواهند شد.

این در حالی است که ورود پناه‌جویان در یک دهه اخیر از طریق یونان به کشورهای اروپایی افزایش یافته است و شماری پناه‌جویان در کمپهای مهاجرین کشور ناروی بیشتر از ظرفیت و گنجایش امکانات آن کشور گزارش شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بارش برف و باران زودرس قبل از فصل زمستان همراه با نگرانی مردم در کشور