اقتتاح فاز نخست توسعه مسجد صاحب الزمان(عج) محله الشهدا بندرعباس


اقتتاح فاز نخست توسعه مسجد صاحب الزمان(عج) محله الشهدا بندرعباس

فاز نخست توسعه مسجد صاحب الزمان(عج) محله الشهدا با حضور آیت االه نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، آیت الله «غلامعلی نعیم آبادی» در این آیین ضمن تبریک سالروز میلاد امام جواد(ع)، از مسجد به عنوان پایگاه اصلی مسلمانان یاد کرد و گفت: هر جا که مسجدی فعال وجود داشته است فرهنگ اسلامی در آنجا نهادینه شده و جلو رواج بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز گرفته شده است.

وی با اشاره به برکات ماه رجب، به تفسیر دعای «یا من ارجوه لکل خیر» پرداخت و افزود: همواره از انسان های خوب انتظار اعمال و کارهای خیر می رود و هرچه ایمان انسان بیشتر باشد خیرش نیز به مراتب بیشتر است.

حجت الاسلام و المسلمین «محمد علی لبخندان»، امام جماعت مسجد صاحب الزمان(ع) نیز به معرفی تاریخچه این مسجد و نقش آن در پشتیبانی از انقلاب پرداخت و اظهار کرد: این مسجد یکی از پایگاه های اصلی انقلاب در شهر بندرعباس بوده است.

وی افزود: مسجد صاحب الزمان(عج) محله الشهدا 48 شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

اقتتاح فاز نخست توسعه مسجد صاحب الزمان(عج) محله الشهدا بندرعباس

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) گفت:عملیات توسعه فاز نخست این مسجد با خرید چهار منزل مسکونی اطراف مسجد و با زیر بنای 700 متر مربع در دو طبقه از سال 95 آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست توسعه مسجد شامل شبستان، حسینیه، سه باب مغازه و 2 باب منزل مسکونی است، اضافه کرد: این مسجد به وسایل سرمایشی و فرش سجاده ای نیز تجهیز شده است.

لبخندان افزود: عملیات اجرایی فاز دوم توسعه مسجد شامل خانه عالم، خانه خادم، کانون فرهنگی هنری، پایگاه بسیج، کتابخانه و سالن اجتماعات نیز پس از پایان تعطیلات نوروزی آغاز خواهد شد.

اقتتاح فاز نخست توسعه مسجد صاحب الزمان(عج) محله الشهدا بندرعباس

وی خاطرنشان کرد: همه اعتبارات مورد نیاز اجرای فازهای یک و دو توسعه مسجد صاحب الزمان(عج) محله الشهدا به همت اهالی محله، خیرین و خانواده های معظم شهدا تامین شده است.

گفتنی است؛ در این آیین که با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا همراه بود، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس، حجت الاسلام و المسلمین فروزان نژاد امام جمعه موقت بندرعباس و مدیر ستاد اقامامه نماز هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، خانواده معظم شاهد و اهالی محله حضور داشتند.

پایان پیام/88

منتخب امروز


تدارک تابستانی کانون فرهنگی‌هنری مسجد فرشته با چاشنی مذهب و هنر