مسئولان استان بوشهر به بررسی مشکلات فرهنگی در ایام نوروز توجه کنند


مسئولان استان بوشهر به بررسی مشکلات فرهنگی در ایام نوروز توجه کنند

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه مردم استان میهمان‌نواز هستند گفت: هر چند مسئولان استان بوشهر در تامین امکانات رفاهی و خدماتی برای گردشگران نوروزی اقدام کرده‌‌اند ولی باید نسبت به مشکلات فرهنگی در این ایام حساسیت نشان دهند.

به گزارش بوشهر ۲۴؛ حجت‌الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر ویژگی‌های حضرت زینب(س) را اسوه صبر، تحمل، ولایت‌مداری و بصیرت دانست و اظهار داشت: بصیرت حضرت زینب (س) علاوه بر مقاومت در برابر ظلم‌های دشمنان نسبت به ائمه اطهار(ع)، تا آخرین لحظات در راه حق ایستادگی کرد و فرهنگ عاشورا را ترویج داد.

خطیب نماز جمعه بوشهرشجاعت و شهامت حضرت زینب(س) را از دیگر خصوصیات این بانوی بزرگ دانست و افزود: در جریان حادثه عاشورا حضرت زینب(س) صبری از خود نشان داد که بازگو کردن آن برای تمام زنان و مردان می‌تواند بسیار درس‌آموز باشد.

وی با اشاره به نام گذاری امسال به نام رونق تولید تصریح کرد: نام‌گذاری رونق تولید نشان از توجه مقام معظم رهبری نسبت به حل مشکلات اقتصادی است.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه دشمن با ایران در حال جنگ اقتصادی است خاطر نشان کرد: دشمن در جنگ اقتصادی تلاش می‌کند ضمن ایجاد مشکلات اقتصادی، زمینه ناامید کردن مردم نسبت به نظام فراهم کند که رونق تولید نقش برجسته‌ای در ناکام کردم دشمن دارد.

حجت‌الاسلام جمالی، شکست دشمن در جنگ اقتصادی را قطعی دانست و تاکید کرد: در این عرصه بازدارندگی اقتصادی برای ناکام کردن اهداف دشمن بسیار مهم است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به رسیدگی مشکلات فرهنگی جامعه تصریح کرد: مرزهای فرهنگی مانند مرزهای جغرافیایی نیاز به مراقبت و محافظت دارد که در این عرصه همه مردم و مسئولان نقش دارند.

وی، با بیان اینکه مردم استان بوشهر میهمان‌نواز هستند گفت: هر چند مسئولان استان بوشهر در تامین امکانات رفاهی و خدماتی برای گردشگران نوروزی اقدام کرده‌‌اند ولی باید نسبت به مشکلات فرهنگی در ایام تعطیلات نوروز حساسیت نشان دهند.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه این استان دارای پیشینه تاریخی دینی، مبارزاتی، فرهنگی و علمی درخشانی است تصریح کرد: نباید در ایام تعطیلات نوروزی برخی بخواهند این پیشینه درخشان استان را خدشه‌دار کنند.

حجت‌الاسلام جمالی،گرانی کالاها و خدمات را از دیگر مشکلات استان دانست و گفت: مسئولان در ستاد تنظیم بازار باید راهکارهای اساسی در تامین کالاها و مایحتاج عمومی و قیمت‌گذاری کالاها ارائه دهند.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با سوء استفاده کنندگان از آشوب بازار تصریح کرد: اصناف باید دست این دلالان قطع کنند و نگذارند قیمت‌ها دچار نابسامانی شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه افراد ضعیف و متوسط جامعه خرید و مصرف گوشت، مرغ، ماهی، تنقلات به سبب گرانی منع کرده‌اند افزود: افزایش قیمت سیب‌زمینی و پیاز نگرانی مردم را افزایش داده است چراکه افراد حقوق‌بگیر و کارگر با این قیمت‌ها نمی‌‌‌توانند خرید حداقلی را انجام دهند.

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر سامان دادن وضعیت بازار و قیمت کالاها به سفر استانی رئیس جمهور به کنگان و عسلویه پرداخت و افزود: هر چند در سفر رئیس جمهور به استان طرح‌های مهم ملی که افتخار ما است افتتاح شد ولی با توجه به اینکه این سفر استانی بود باید به مطالبات مردم توجه ویژه کرد.

حجت الاسلام جمالی تحقق مصوبه 50 درصدی بکارگیری نیروهای بومی جوان استان بوشهر در صنایع را یکی از مطالبات مردم دانست و تاکید کرد: بررسی و حل مشکلات معیشتی مردم استان و تعیین تکلیف شدن پیوست‌های فرهنگی از دیگر درخواست‌ها است که باید در سفر استانی رئیس جمهور مورد بررسی قرار می‌گرفت.

تسنیم/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...