نیروهای مسلح، سپاه و بسیج در بحران‌ها پای کار و درکنار مردم هستند/ وزارت نیرو باید درباره ساخت وسازهای غیرمجاز در کشور پاسخگو باشد


نیروهای مسلح، سپاه و بسیج در بحران‌ها پای کار و درکنار مردم هستند/ وزارت نیرو باید درباره ساخت وسازهای غیرمجاز در کشور پاسخگو باشد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل همیشگی کشور در مدیریت بحران، اقدامات پیشگیرانه و قبل از حادثه است که باید این مدیریت پیشگیرانه در کشور تقویت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا کریمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهارداشت: مشکل همیشگی کشور در مدیریت بحران اقدامات پیشگیرانه و قبل از حادثه است که باید این مدیریت پیشگیرانه در کشور تقویت شود.

وی افزود: اگر در مدیریت سطح کلان کشوری توجه به مواردی مثل سیل و مناطق سیل خیز کشور نباشد، شاهد چنین ضایعه بزرگ و اتفاقات ناگوار در کشور خواهیم شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با تسلیت درگذشتگان در حادثه اخیر مناطق مختلف سیل زده کشور و با ابراز همدردی با خانواده های آنان تصریح کرد: بخشی از این خسارت ها و سوء مدیریت ها قابل قبول است و بخشی نیز قابل قبول نیست و باید در مجلس بازنگری و رسیدگی شود.

وی بیان کرد: تمامی زیرساخت های مناطق حادثه خیز از روی کارشناسی احداث نشده است.

کریمی با اشاره به اینکه وزارت نیرو باید پاسخگویی ساخت وسازهای غیرمجاز در مسیل های سیلاب باشد افزود: اگر به پدافند غیرعامل، به بحث های زیرساختی شهری و روستای و لایرروبی های رودخانه توجه نشود باید همیشه در انتظار چنین حادثه های تلخ و ناگوار در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه می‌توانستیم با مدیریت های خوب و پیشگیرانه خسارت های جانی و مالی کمتری در زمان های بحرانی و حادثه خیز کشور باشیم تصریح کرد: وزارت نیرو حتما باید به ساخت وساز های در مسیر سیلاب نظارت داشته باشند حتی اگر نهادی صاحب یک پروژه عظیم و یا خرد در سطح کشور باشد باید این نظارت ها تنها از سوی وزارت نیرو محقق شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به اصل رعایت پدافند غیرعامل از سوی همه نهادها باید پرداخته شود و بحث های نظارتی بر ساخت و سازها در مسیر سیلاب و رودخانه‌ها دستگاه های مستقر در کشور باید نظارت کامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه قوه های مقننه و مجریه دوره های قبل نیز به جهت عدم توجه ویزه به اینگونه مسائل و زیرساخت های کشور در خسارت های جانی و مالی امروز در هرگونه از حوادث دخیل هستند، افزود: در برنامه ششم توسعه قانون هایی را در مجلس لحاظ کرده ایم و توجه ویزه به ساخت وسازهای بی رویه در مسیر رودخانه ها و لایروبی های رودخانه ها در این برنامه ریز به ریز پرداخته شده است.

کریمی با تاکید بر جدیت متولیان امر در حوزه مدیریت بحران کشور و دستگاه های اجرایی دولت در زمینه ساخت و سازها و زیرساخت های کشور گفت: مسکن و راه شهرسازی، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی و مدیریت بحران در بستری که قانون مجلس فراهم کرده است باید عمل کنند و طبق شرح وظایف با اتحاد و انسجام و وحدت فرماندهی به تمامی مسائل کشوری اشرافیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در تمام حوادث نیروهای مسلح سپاه معظم، ارتش، بسیج، هلال احمر و نیروهای مردمی و انتظامی در بحث امنیت همیشه پیش قدم بودند افزود: فعالیت های اخیر سپاه، ارتش، بسیج هلال احمر و نیروهای مردمی و در راس آن رحمانی فضلی وزیر کشور که با حضور خود درمنطقه مدیریت بحران را مدیریت کردند قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با قدردانی از حضور بموقع سپاه و ارتش در مناطق سیل زده و بحرانی شمال کشور تصریح کرد: حضور بموقع فرماندهان سپاه و ارتش در منطقه سیل زده از اهمیت زیادی در امر مدیریت بحران مناطق سیل زده داشت و نیروهای مسلح به ویژه سپاه و بسیج توانستند با رهنمودهای مقام معظم رهبری به مناطق سیل زده رسیدگی کنند و تسلط و اشرافیت خوبی در این مناطق داشته باشند.

کریمی بیان کرد: اگر حضور بموقع نیروهای مسلح اعم از سپاه وبسیج در منطقه نبود بحران چندین برابر زمان فعلی می شد و همه دستگاه های دولتی و اجرایی موظف هستند با حفظ وحدت و اتحاد و همدلی در زمان های بحرانی کشور در کنار یکدیگر به مشکلات مناطق حادثه دیده بپردازند.

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دچار ابتذال سیاسی شده ایم!