جانبداری بی بی سی از فیلم جنجالی و بدون مجوز قانونی |فیلم


جانبداری بی بی سی از فیلم جنجالی و بدون مجوز قانونی |فیلم

چون اصلاح طلبان این روزها در سیبل انتقادات مردم به دلیل حمایت از دولت و ناکارآمدی آن قرار دارند، قرار نیست در گزارش بی بی سی هم به نقطه هدف بدل گردند، لاجرم نقش منفی آنها به جناح رقیب تحمیل می شود.

به گزارش جام نیوز، بی بی سی فارسی بصورتی جانبدارانه مسئولیت ممانعت از اکران فیلم "رحمان 1400" را صرفا متوجه طیف سیاسی اصولگرا کرد.

گزارش گزینشی بی بی سی فارسی، با القاء دوقطبی تقابل مردم_نظام چنین شروع می شود: فیلمی که توانسته دل مخاطب را بدست آورد اما دل عده ای دیگر را خون کرده، منتقدان سرسختش بیشتر در جبهه اصولگرایان بوده اند.

در برشماری این منتقدان سرسخت! رسانه پادشاهی انگلیس، به دو روزنامه کیهان و جوان اشاره می کند و یکی را وابسته به رهبری و دیگری را به سپاه معرفی می کند، واقعا دوقطبی تقابل با مردم، تابلوتر از این.

این تلویزیون دولتی و وابسته، روزنامه فرهیختگان را که حامی دولت بوده و دارای تمایلات واضح اصلاح طلبانه است را نیز به طیف اصولگراها نسبت داد.

آنچه واضح است تعابیر تندی است که در فرهیختگان در انتقاد از فیلم بکار رفته از کیهان و جوان سبقت گرفته است.

شاید سنگین ترین انتقادها را روزنامه شاخص اصلاح طلبان، اعتماد داشته اما اثری از موضع گیری آن در این گزارش نیست.

اعتماد با جانمایه قراردادن موضوع" جابه‌جایی مرزهای اخلاقی و ابتذال" در مقاله خود علیه این فیلم نوشت: رحمان ۱۴۰۰ همه مرزهای کمدی و هزل و هجو را در‌نوردیده و تعاریف جدیدی را از ابتذال کلامی، حرکتی، تصویری و ساختاری در سینمای ایران ارایه داده است. مرزهای ابتذال و اخلاق در "رحمان ۱۴۰۰" جا به ‌جا شده اند. این فیلم پر است از از محتویات غیر‌اخلاقی و مبتذل که با روحیات و فرهنگ جامعه امروز ایران تناقض کامل دارد و باعث شرمساری بسیاری از بینندگان می‌شود.

با این وجود، چون قرار نیست اصلاح طلبان که این روزها در سیبل انتقادات مردم به دلیل حمایت از دولت ناکارآمد روحانی قرار دارند، در گزارش بی بی سی هم به نقطه هدف شلیک بدل گردند، لاجرم نقش منفی آنها در این گزارش تلویزیونی به اجبار به جناح رقیب آنها تحمیل می شود.

واضح است که مجوز ساخت، پخش و ممیزی یک فیلم تحت نظارت وزارت ارشاد بوده و این وزارت خانه اکنون تحت مدیریت اصلاح طلبان همواره بهره مند از الطاف رسانه ای بی بی سی به عنوان تریبون آزاد آنها قرار دارد.

از سوی دیگر واضح است هیچ کشوری از جمله انگلیس اجازه نمی دهد فیلمی بدون مجوز اکران شود ولو مخاطب پسند باشد. با این حال وقتی پای تخریب رقیب وسط باشد بی بی سی طرفدار فیلم بدون مجوز و پخش غیرقانونی آن نیز می شود.

نکته قابل تامل دیگر درباره این فیلم آنکه، گفته می شود با توجه به شدت صحنه های نامناسب فیلم، علی سرتیپی، تهیه کننده این فیلم تائید کرده حاضر نیست همراه زن و فرزندانش به تماشای فیلمی که خود ساخته بنشیند.

با این حال شنیده ها حکایت از پیگیری رفع توقیف از فیلم و بازگشت آن به پرده نقره ای سینما از سوی وی دارد تا برای تصاحب سود و ثروت بیشتر، فرهنگ کشور را مسموم کند.

گفته می شود یکی از مصادیق مافیای سینما تهیه کننده این فیلم ضداخلاقی است.

لینک دانلود

115


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ماجرای BMW آلبالویی شهید سلیمانی/ ناگفته‌هایی شنیدنی از یک دختر شهید + فیلم