فشار عربستان بر اقلیت های فلسطینی مقیم این کشور


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) به نقل از مرآة الجزیره، ­عربستان...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرآة الجزیره، ­عربستان سعودی اقلیت های فلسطینی مقیم این کشور را تحت فشار قرار می دهد و آنها را بازداشت می کند. سیاست عربستان سعودی با همدستی رژیم صهیونیستی در تحت فشار قرار دادن فلسطینیان برای تصویب معامله قرن محدود به فلسطینیان ساکن این سرزمین نمی شود بلکه ریاض پا را فراتر گذاشته است و اقلیت های فلسطینی مقیم این کشور را تحت فشار قرار می دهد.

مسئولان سعودی از ماهها پیش به شکل محرمانه بازداشت ها و تهدیدهای گسترده ای علیه اقلیت های فلسطینی مقیم ریاض به راه انداخته اند و دهها نفر از فلسطینیان مقیم این کشور را بازداشت کرده اند. این در حالی است که سفارت فلسطین در ریاض تاکنون هیچ مداخله و اقدامی در این باره انجام نداده است.
منابع رسانه ای فاش کردند: شمار اقلیت های فلسطینی مقیم ریاض که بازداشت و به زندان انداخته شده اند از مرز 30 نفر فراتر رفته است که این افراد شامل دانشگاهیان, دانشجویان و تجار هستند. علاوه بر این ریاض مانع از خروج دهها نفر از فلسطینیان مقیم این کشور شده است و همچنین برخی از آنها را به اخراج از کار, سلب اقامت و اخراج از این کشور تهدید کرده است. روند بازداشت اقلیت های فلسطینی مقیم عربستان بر دو منطقه مکه و ریاض متمرکز است.
خانواده های فلسطینی مقیم عربستان که از آنها بازجویی شده است, فاش کردند: نیروهای سعودی علاوه بر بازجویی از آنها به شکل خشونت باری منازل آنها مورد بازرسی قرار دادند و در سایه سکوت سفارت فلسطین در ریاض برخی از فلسطینی ها را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. خانواده های فلسطینی مقیم عربستان همچنین بازجویی از آنها در روزهای اخیر توسط نیروهای سعودی را توهین آمیز خواندند.
برخی منابع در مصاحبه ای با روزنامه «الخلیج آنلاین» درباره علت تعقیب فلسطینیان مقیم عربستان و بازداشت آنها اعلام کردند: انگیزه های نیروهای سعودی برای بازداشت فلسطینان مقیم این کشور به گرایش سیاسی خانواده های فلسطینی مربوط می شود زیرا آنها با مقاومت فلسطین ابراز همبستگی کرده و به قدس و غزه اهتمام ورزیده اند و همچنین از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس حمایت کرده اند.
این در حالی است که برخی منابع دیگر به الخلیج آنلاین گفتند: روند بازداشت ها و تعقیب اقلیت های فلسطینی مقیم عربستان توسط نیروهای سعودی بیش از نه ماه است ادامه دارد اما روند این بازداشت ها طی هفته های اخیر به افزایش داشته است.
این منبع نوشت: دهها تن از فلسطینیانی که اقامت کاری, تحصیلی یا گردشگری دارند بدون هیچگونه دلایل روشن و منطقی از جانب دستگاههای امنیتی در معرض بازجویی و تعقیب قرار گرفته اند و همچنین از سفر آنها به خارج از عربستان ممانعت به عمل آمده است.
این منبع در پایان نوشت: وارد کردن موضوع نوار غزه, مقاومت و گرایش های سیاسی در بازجویی ها از اقلیت های فلسطینی مقیم عربستان اقدامی خطرناک محسوب می شود و نشان از به وجود آمدن تنش در روابط میان عربستان سعودی و فلسطینیان دارد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اوکراین برای اولین بار از سلاح آمریکایی علیه روسیه استفاده کرد