جامعه اسلامی برای هنرمند جایگاه و کرامت انسانی قائل باشد


جامعه اسلامی برای هنرمند جایگاه و کرامت انسانی قائل باشد

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تعالی و رشد جامعه را در سایه هنر خواند و گفت: جامعه‌ای که در آن ذوق و هنر سرکوب شود و انسان‌ها خموش باشند هرگز رشد نمی‌کند و جامعه اسلامی باید برای هنرمند جایگاه و کرامت انسانی قائل باشد.

جامعه اسلامی برای هنرمند جایگاه و کرامت انسانی قائل باشد

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان، صبح امروز، سوم اردیبهشت‎ماه در دیدار با جمعی از هنرمندان انقلابی استان، با اشاره به جایگاه هنر در ذات انسان، گفت: انسان هنگامی که احساس توانمندی می‌کند علاقه دارد این توانایی و توانمندی در عرصه‌های مختلف را پرورش داده و بروز دهد و تحسین دیگران را بشنود.
وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ما انسان‌ها را متفاوت آفرینش کرده‌ایم و بر این اساس هر انسانی می‌تواند در زمینه‌ای هنرمند باشد، افزود: هر فردی در عالم می‌خواهد با رشد و پرورش هنر خود جامعه را بهره‌مند سازد.
نماینده ولی فقیه در استان تعالی و رشد جامعه را در سایه همین هنرها خواند و اظهار کرد: جامعه‌ای که در آن ذوق و هنر سرکوب شود و انسان‌ها خموش باشند هرگز رشد نمی‌کند و جامعه اسلامی باید برای هنرمند جایگاه و کرامت انسانی قائل باشد.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در آیات و روایات بر درجات بلند عالمان تاکید شده است، عالم را تنها داننده قاعده‌های علمی ندانست و تصریح کرد: هر کس در هر عرصه‌ای ورود پیدا بکند و استعداد و هنر ذاتی خود را بروز دهد به شرط آن که این استعدادها وصل به بقا باشد عالم است.
حجت الاسلام نکونام بقاشناسی و فناشناسی را یک علم خواند و ادامه داد: یکی از ضرورت‌های انسان برای نیل به تکامل و کمال شناخت بقاست که بداند تمام هستی با همه عظمتش تنها برخی امور باقی می‌ماند و مابقی فانی می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: هنر آن است که انسان بتواند ذاتیات خود را به بقا و امور ماندگار وصل کند نه اینکه عمر و دارایی خود را خرج کند ولی مانند چراغی خاموش شود.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه آثاری چون نامگذاری قطعه‌ای به نام هنرمندان و ... خوب است اما همه این‌ها به دنیا متصل هستند و دنیا هم فانی است، گفت: هنر انقلابی و متعهد هنری است که متصل به پروردگار باشد و شهید آوینی نیز ذوق هنری خود را به خداوند وصل کرد و تا همیشه ماندگار شد.
حجت‌الاسلام نکونام تأکید کرد: همه دستگاه‌های دولتی باید زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فردی و اجتماعی را مهیا کنند و این مهم از ضروریات انقلاب اسلامی است.
تعدادی از هنرمندان استان در ابتدای این دیدار شاخص‌ترین دغدغه‌های خود را مطرح کردند.
انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| وداع آیت‌الله جعفر سبحانی با پیکر شهید جمهور