ردپای اعضای شورای ولایتی در ارتباط با فساد گسترده در گمرگ هرات


رئیس شورای ولایتی هرات گفت: پس از بررسی های...
رئیس شورای ولایتی هرات گفت: پس از بررسی های مختلف مشخص که برخی از اعضای شورای شهر در فساد گمرگی در هرات دست دارند.

«کامران علیزائی» رئیس شورای ولایتی هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: با نظارت از واردات کالاهای مختلف و همچنین خودروهای ترانزیتی به هرات در گمرگ این شهر مسخص شد که تعرفه گمرگی به صورت غیرقانونی کم و زیاد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بررسی صورت گرفته مشخص شد برخی از اعضا شورای ولایتی با مسئولات ادارت دولتی و بازرگانی در یک فساد گسترده در گمرگ هرات دست داشتند.

رئیس شورای ولایتی هرات ادامه داد: فساد گسترده‌ای در گمرک هرات وجود دارد و با هماهنگی افراد و اشخاص خاص و اعضای شورای ولایتی در 2 سال فساد در گمرک تشدید شده است.

وی همچنان گفت: باسکولهای شهری در بنادر، فرار مالیاتی و تعرفه‌های گمرکی و قاچاق سبب ایجاد فساد گسترده در هرات شده که این روند نیز سبب نگرانی شده است.

از سوی دیگر نیز جواد عمید فعال مدنی در هرات در این مورد گفت: شورای ولایتی در هرات یک نهاد نظارت کننده از روند کاری نهادهای دولتی و خصوصی است که با نظارت از روندکاری هرگونه تخلفی را که مشاهده کند، می‌تواند آن را به نهاد ذی صلاح ارجاع دهد.

وی اضافه کرد: متاسفانه دامنه فساد اداری در هرات چنان گسترده شده که نهادهای نظارتی نیز خود در این امر شریک هستند و حکومت باید برای کاهش فساد در ادارات مختلف باید در ابتدا افراد پرنفوذ را تحت تعقیب قرار دهد.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات نیز در این مورد گفت: اداره محلی هرات به زودی هیئتی را برای نظارت و بررسی اسناد بدست آمده از وجود فساد و فرار از تعرفه ‌ای گمرکی از خودروهای باربری و گمرک هرات ایجاد کرده تا برخورد قانونی با این افراد انجام شود.

به گزارش فارس، اختلاف در شورای ولایتی هرات پس از اخطار رئیس شورای ولایتی به برخی از اعضای این شورا به دلیل دست داشتن در فساد در گمرک هرات بالا گرفته و وی تاکید کرده است که با عاملا فساد برخورد خواهد شد.

/انتهای پیام/

ردپای اعضای شورای ولایتی در ارتباط با فساد گسترده در گمرگ هرات
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.