برگزاری نشست امنیت مرزی ترکیه و ایران


امنیت مرزها و مبارزه با تروریسم محور اصلی گفتگوهای مقامات ترکیه و ایران در شهر وان بود

برگزاری نشست امنیت مرزی ترکیه و ایرانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی از وان، مقامات ترکیه و ایران در نشست روز شنبه در شهر وان (شرق ترکیه) امنیت مرزهای دو کشور و افزایش سطح همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم را بررسی کردند.
استانداری وان در بیانیه ای اعلام کرد سید محمد عابدی معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار شهر خوی روز شنبه در صدر هیئتی وارد شهر وان شد. عابدی و هیئت همراه وی پیش از شرکت در سی و پنجمین نشست کمیته فرعی امنیت دو کشور، با محمد امین بیلمز استاندار وان دیدار کردند.
محمد امین بیلمز در این دیدار از افزایش سطح همکاری متقابل با ایران در سالهای اخیر ابراز رضایت کرد. استاندار وان بر ضرورت مبارزه با تروریسم در امتداد مرزهای دو کشور به طول 285 کیلومتر تاکید کرد و گفت تقویت همکاری میان ترکیه و ایران به نفع دو کشور است.
وی افزود اتخاذ تدابیر متقابل در مرزهای مشترک و رفع مشکلات و کم و کاستی ها، تلاشها در زمینه مبارزه با تروریسم و گروههای غیرقانونی را به شکل موثری تسهیل می کند.
محمد عابدی نیز در این دیدار با اشاره به رشد روابط دو کشور در سالهای گذشته، گفت این روابط در سالهای آینده به شکل فزاینده ای گسترش خواهد یافت.
بر اساس بیانیه استانداری وان، دیدار هیئت های ترکیه و ایران در شهر وان روز یکشنبه و با امضای یادداشت تفاهم میان دو کشور به پایان خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قالیباف به خاطر ائتلاف دوستان خودرا قربانی کرد/ قالیباف برای انتخابات مجلس دوازدهم یک ا...