اصول مراقبت حرفه ای از موهای کراتینه شده


ما در  مطالب خیلی خوبی در رابطه strong>کراتین کردن موها و فواید و...
ما در مطالب خیلی خوبی در رابطه strong>کراتین کردن موها و فواید و عوارض کراتینه برای موها داشته ایم و این روش درمانی موها رو به طور کامل معرفی کرده ایم! (کراتینه کردن مو چیست و قیمت کراتینه مو چقدر است). بعد از اینکه موهاتون کراتینه کردید لازم هست از روش های مناسب و اصولی از موهاتون مراقبت کنید تا کراتینه موها بتونه موندگاری بیشتری داشته باشه...

ما در مطالب خیلی خوبی در رابطه strong>کراتین کردن موها و فواید و عوارض کراتینه برای موها داشته ایم و این روش درمانی موها رو به طور کامل معرفی کرده ایم! (کراتینه کردن مو چیست و قیمت کراتینه مو چقدر است).

بعد از اینکه موهاتون کراتینه کردید لازم هست از روش های مناسب و اصولی از موهاتون مراقبت کنید تا کراتینه موها بتونه موندگاری بیشتری داشته باشه و زیبایی و سلامت موها برای مدت زمان بیشتری باقی بمونه. در ادامه ا همراه باشید و اصول مراقبت از موهای کراتینه شده رو به طور کامل یاد بگیرید.

کراتین چه کاری روی موها انجام می دهد؟

کراتین یک پروتئین طبیعی در موهاست. حضور این پروتئین باعث ایجاد مانع حفاظتی در اطراف موها میشه و تا از بروز آسیب به موها جلوگیری کنه و باعث سالم موندن موها میشه. گاهی اوقات در اثر قرار گرفتن زیادی در معرض نور خورشید، استفاده از مواد شیمیایی، استفاده از ابزارهای گرم کننده برای حالت دادن به موها و … باعث میشه تا کراتین موها تخریب بشه و از بین رفتن کراتین موها یکی از عوامل اصلی آسیب دیدن موهاست.

کراتین کردن موها یک نوع درمان برای موهای آسیب دیده هست که کمک میکنه یک لایه کراتین مصنوعی روی موها قرار بگیره و کمک میکنه تا موها آسیب کمتری ببینید و پروتئین و کراتین از دست رفته مو دوباره احیا بشه.

اصول مراقبت حرفه ای از موهای کراتینه شده

چگونه باید از موهای کراتین شده مراقبت کنیم؟

بعد از کراتین کردن مو نباید سریعا موها رو شست و شو بدید

بعد از اینکه در یک سالن زیبایی موهاتون رو کراتین کردید به شما توصیه میشه تا چند روز موهاتون رو نشویید و از عرق کردن بیش از حد، شنا کردن و در معرض آب قرار گرفتن موها خودداری کنید. این توصیه برای این هست که کراتین به خوبی به عمق موها نفوذ کنه تا بتونه بهترین محافظت رو از موها داشته باشه.

از محصولات و ابزارهای حالت دهنده مو نباید استفاده کنید

بهتره بعد از کراتین کردن موها به سراغ ابزارها و محصولاتی که برای حالت دادن موها استفاده میشه مثل اتو مو، فر کننده مو، ژل مو ، اسپری مو، موس مو و … نروید! البته استفاده خیلی کم از این محصولات مانعی نداره اما باید دقت داشته باشید که استفاده از این محصولات رو تا حد ممکن به حداقل برسونید.

اصول مراقبت حرفه ای از موهای کراتینه شده

موهای کراتین شده رو بیش از حد نشویید

بعضی از خانم ها تمایل دارند که هر روز موهاشون رو شست و شو بدن اما باید به این نکته توجه کنید که موهای کراتین شده رو نباید بیش از حد شست و شو داد و تعداد دفعات شستن موها در طول هفته نباید بیشتر از ۲ تا ۳ بار باشه. هر بار که موها شسته میشه، کراتین مو هم به تدریج شسته و از بین میره. پس برای افرایش ماندگاری کراتین موها لازم هست که شست و شوی موها رو کاهش بدید.

محافظت از مو در برابر نور خورشید و آب استخر

توصیه میشه بعد از کراتین کردن موها حتما از موی سر در برای نور خورشید محافظت کنید. این محافظت لاه، شال، روسری و … باشه تا آسیب کمتری به موها وارد بشه.

در هنگام شنا کردن هم لازم هست موهاتون رو به طور کامل پوشش بدید تا تماس زیادی ب کلر دار استخر نداشته باشه و بعد از شنا کردن هم موهاتون رو فورا آبکشی کنید تا کلر موجود در آب روی موها باقی نمونه.

استفاده از محصولات مناسب برای موهای کراتین شده

بعد از اینکه موهاتون رو کراتین کردید بهتره به سراغ شامپو، نرم کننده و محصولاتی برید که برای موهای کراتین شده طراحی شده اند. شامپوها و نرم کننده هایی رو انتخاب کنید که بدون سولفات و پارابن هستند. زیرا این محصولا آسیب کمتری به موها وارد میکنند و باعث میشن تا کراتین موها موندگاری بیشتری داشته باشه.

اصول مراقبت حرفه ای از موهای کراتینه شده

استفاده مرتب از نرم کننده مو

یک نرم کننده خوب و عالی انتخاب کنید و به طور مرتب برای موهاتون استفاده کنید. نرم کننده ها کمک می کنند تا رطوبت موها حفظ بشه و نرم کنندگی عمیقی رو برای موها ایجاد میکنند و از طرفی برای حفظ کراتین موها هم خیلی مفید هستند. استفاده از ماسک مو نرم کننده هم تاثیر خیلی خوبی در حفظ کراتین موها داره.

مطالب پیشنهادی:

مراحل قدم به قدم کراتینه مو – ویدیو

مراحل قدم به قدم کراتینه مو – ویدیو

کراتینه مو س مایونز + ماسک موی طبیعی س مایونز

معرفی شامپو کراتینه برای تقویت و زیبایی موها

آشنایی راتینه و بوتاکس مو

منبع

شاید دیگر مطالب
روژانرا هم دوست داشته باشید

اصول مراقبت حرفه ای از موهای کراتینه شده